زباله گردی ۲۹۲ نفر با روش‌های مختلف در بیرجند

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت:۲۹۲ زباله گرد در بیرجند شناسایی شده‌اند که با روش های مختلف این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش ایمنا، محمد محمد زاده با بیان اینکه پدیده زباله گردی مختص بیرجند نیست بلکه در جهان هم وجود دارد، اما نوع نگاه به آن و مدیریت آن متفاوت است، اظهار کرد: ۲۶۳ زباله گرد در گذشته و ۱۹ زباله گرد به تازگی در بیرجند شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۷ مورد با گاری دستی و ۸۸ مورد هم زباله گردی با وانت بار انجام می‌شود که برای همه آنها پرونده تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند افزود: سه مجوز به اشخاص با ۹ دستگاه برای تفکیک زباله از مبدا داده شده که یکی از آنها شرکت دانش بنیانی است که با دانشگاه بیرجند کار می‌کن و بعد از مرحله آزمایشی اطلاع رسانی عمومی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی از ساخت سطل‌های زباله مکانیزه در شهرداری خبر داد و عنوان کرد: فاز اول با استفاده از ۳۰ تا ۳۵ سطل زباله جدید در یکی از خیابان‌ها بیرجند آغاز خواهد شد تا اگر بازخورد خوبی داشت از آنها در دیگر خیابان‌های شهر هم استفاده شود.

صدور مجوز برای ۳۸ مرکز خرید و فروش زباله

محمد زاده با بیان اینکه با هماهنگی شبکه بهداشت و محیط زیست به مراکز خرید و فروش زباله‌ها ورود کردیم و برای ۳۸ مورد مجوز صادر شده است، گفت: در مرحله اول ۱۰۸ واحد پلمپ شد که ۲۸ مورد آن در دست بررسی است و ۴۴ مرکز هم که مشکل بهداشتی یا زیست محیطی داشتند به خارج از محدوده خدماتی شهر هدایت شدند.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری محیط زیست مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است، تصریح کرد: ساخت سایت پسماند در دوره قبل شهرداری با حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه انجام شد و برای خط پردازش آن هم حدود ۸.۵ میلیارد تومان هزینه شد.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند ادامه داد: تا یک ماه آینده خط گرم نیز به بهره برداری می‌رسد تا با انجام آن مشکلات زیست محیطی ناشی از زباله به حداقل برسد.

وی از تخریب اماکن مخروبه به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری یاد کرد و افزود: ایجاد مشاغل خانگی برای زباله گردها، باز گرداندن زباله گردهای غیر بومی به مبدا، هماهنگی با سازمان مشاغل شهرداری برای اینکه در روز بازار بلوار مسافر مکان‌های به مدت ۳ تا ۶ ماه رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

محمد زاده با تاکید بر اینکه به طور کلی نمی‌توان زباله گردی را حذف کرد، گفت: با همکاری دستگاه‌های دیگر تلاش بر ساماندهی این افراد داریم تا با مصوبه شورا در دو منطقه شهر کار تفکیک زباله از مبدا توسط دو شرکت بر اساس آیتم‌های مدنظر انجام شود.

منبع: مهر

کد خبر 535250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.