رفع نقاط حادثه خیز استان اصفهان در دستور کار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۸ نقطه حادثه خیز در اولویت اصلاح قرار دارد گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه مبحث ترافیک، حوادث استان و عبور و مرور خودروها موضوعی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقا محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها است.

وی افزود: نقاط حادثه خیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس راه و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشخص می‌شود و طبق اولویت‌بندی صورت گرفته در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده است عنوان کرد: از این میزان ۴۸ مورد در اولویت قرار دارد که بخش عمده‌ای از آن اقدام و رفع خطر شده و مابقی نیز در دستور کار است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان هر ساله احداث راه در سال پیش رو را متناسب با عملکرد سالانه پیش بینی می‌کند گفت: بر این اساس و مطابق با پیش بینی به عمل آمده احداث محورها از صفر تا صد در دستور کار قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این اداره‌کل در سطح استان، ۲۵ قرارداد مشاوره دارد که ۱۹ مورد آن صرفاً مطالعه راه‌ها با در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست محیطی و پدافند غیر عامل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقا و راهسازی دارد، اذعان داشت: اولویت بندی لازم بر روی این میزان از راه به عمل آمده که بر این اساس ۴۲۲ کیلومتر از محورها در اولویت درجه یک بوده و نیاز به اقدام فوری دارد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: اولویت بندی ارتقا راه‌ها بر اساس میزان ترافیک در محور و تعداد وقوع حوادث در آنها انجام شده که در جریان ارتقا آن راه روستایی به فرعی، راه فرعی به راه اصلی و راه اصلی به راه بزرگراهی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۱۳ میلیارد تومان طرح راه سازی در نقاط مختلف این استان در دست احداث است گفت: تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان در قالب این قراردادها هزینه شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از این محورها به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک برود.

استان اصفهان با ۹ استان همجوار بوده و ارتباط دهنده کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است همچنین تا پایان سال ۱۳۹۹ طول آزادراه‌های استان اصفهان به حدود ۴۸۰ کیلومتر، طول بزرگراه‌ها به ۲ هزار ۱۷۴ کیلومتر، طول راه‌های اصلی به ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر و طول راه‌های فرعی به یک‌هزار و ۸۵ کیلومتر رسیده است.

کد خبر 535244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.