مانچینی: مطمئنم به جام جهانی صعود می‌کنیم

سرمربی تیم ملی ایتالیا علی رغم شرایط پیچیده تیمش، امیدوارانه راجع به صعود به جام جهانی صحبت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، تیم ملی ایتالیا راه ساده ای برای صعود به رقابت‌های جام جهانی در پیش ندارد و بازی باقیمانده از دور رقابت‌های مقدماتی می‌تواند برای شاگردان مانچینی به بدترین شکل ممکن ادامه پیدا کند.

با وجود شرایط نه چندان پایدار ایتالیا، روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی این کشور اطمینان خاطر دارد که آتزوری به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را پیدا می‌کند و در این مسیر تنها نیاز به کمی شانس دارد تا هدف او محقق شود.

آتزوری روز جمعه در ورزشگاه مطرح المپیکو مقابل سوئیس به تساوی ۱-۱ دست یافت تا تکلیف تیم صعود کننده به رقابت‌های جام جهانی در بازی نهایی مشخص شود. در دیدار پایانی ایتالیا باید به مصاف ایرلند شمالی برود و سوئیس نیز با بلغارستان دیدار خواهد کرد.

مانچینی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت: مشخصاً به خاطر نتیجه‌ای که رقم خورده متأسفم. با این حال فوتبال همین است. ناراحتم که پنالتی را در دقایق پایانی از دست دادیم. بدون شک صحنه به درستی توسط داور پنالتی تشخیص داده شد اما نتوانستیم توپ را تبدیل به گل کنیم. در شرایط این چنینی گاهی وجود شانس هم لازم است اما از شانس زیادی برخوردار نبودیم.

وی افزود: دیدار مقابل ایرلند شمالی تعیین کننده خواهد بود، زیرا پس از تساوی با سوئیس، تنها تفاضل گل توانسته ایم در جایگاه صدر قرار بگیریم. اوضاع در حال حاضر پیچیده است و باید سعی کنیم در بازی بعدی خود پیروز شویم تا تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

ایتالیایی‌ها به خوبی می‌دانستند که در برابر تیم ملی سوئیس بازی ساده ای در پیش نخواهند داشت و باید تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند. حالا لاجوردی پوشان وظیفه دارند تا در دیدار برابر ایرلند شمالی به پیروزی برسند و صعود خود به رقابت‌های جام جهانی را مسجل کنند. ایتالیا در دوره قبلی رقابت‌ها نیز از صعود به جام جهانی بازماند و عدم صعود مجدد می‌تواند برای آن‌ها بسیار گران تمام شود.

سرمربی تیم ملی ایتالیا در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد: اعتراف می‌کنم که کمی ناامید شده ایم. با این وجود می دانم که آتزوری به جام جهانی صعود خواهد کرد. به خاطر فرصت‌هایی که از دست رفته ناراحتیم، اما درباره گذشته نمی‌شود کاری انجام داد. مطمئنم به جام جهانی می‌رسیم.

کد خبر 535066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.