آغاز اسکان شبانه افراد بی‌سرپناه در گرمخانه‌های سنندج

شهردار سنندج از آغاز اسکان افراد بی سرپناه در گرمخانه‌های شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر دو گرمخانه فعال در سطح شهر وجود دارد که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تعداد گرمخانه‌ها در نقاط مختلف سطح شهر افزایش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، سیدانور رشیدی اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها در فصل سرما در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، اسکان افراد بی‌سرپناه در سطح شهر است و شهرداری به منظور حمایت از این قشر آسیب‌دیده نسبت به اسکان آنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: شهرداری سنندج هم اکنون دو گرمخانه فعال دارد که یکی از این گرمخانه‌ها در خیابان ۱۷ شهریور و دیگری در چهار راه انقلاب واقع شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه این دو گرمخانه در حاضر ظرفیت اسکان ۹۰ نفر از افراد بی‌سرپناه را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا از هفته گذشته اسکان افراد بی‌سرپناه آغاز شده و تمهیداتی برای جمع‌آوری و اسکان این افراد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع این بیماری پیگیر افزایش گرمخانه‌ها در سطح شهر هستیم، ادامه داد: به مدیران شهرداری مناطق تاکید شده اماکنی را در نقاط مختلف سطح شهر شناسایی و در صورت تأیید نسبت به تملک یا اجاره و تجهیز آن جهت راه‌اندازی گرمخانه اقدام نمایند.

رشیدی تصریح کرد: اکیپ جمع‌آوری این شهرداری به صورت شبانه نسبت به جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب اقدام نموده و پس از ثبت اطلاعات آنها این افراد در این گرمخانه‌ها اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه در سطح شهر با سامانه ۱۳۷ و یا با شماره تلفن ۳۳۲۲۷۸۸ برای جمع‌آوری این افراد تماس بگیرند.

منبع: فارس

کد خبر 535010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.