ارسال پیامک توسط رئیسان به کارمندان بعد از کار غیرقانونی است

پرتغال در حال تطبیق قانون کار خود با واقعیت‌های جدید کار از راه دور است؛ بر اساس قوانین جدید، شرکت‌ها باید حمایت بیشتری از کارمندان خود داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون جدیدی در پرتغال به اجرا گذاشته شد که برای کارگران این کشور تعادل بین کار و زندگی متعادل‌تری را به ارمغان می‌آورد. دولت اعلام کرده که قوانین جدید برای پاسخ به شرایط به وجود آمده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش نیاز به کار از خانه مورد نیاز است.

یکی از مفاد مهم در قانون مذکور این است که کارفرمایان نمی‌توانند پس از پایان ساعت کاری رسمی با کارمندان تماس بگیرند و در صورت انجام این کار با جریمه مواجه خواهند شد.

پرتغال می‌خواهد جایگاه خود را به عنوان کشوری مستحکم‌تر کند که از دورکاری، کوچ‌نشینی دیجیتال و دیگر مفاهیم غیر سنتی کار مبتنی بر دفتر استقبال و حتی کارمندان را تشویق به چنین رویکردی می‌کند. پرتغال از اولین کشورهایی بود طی دوران کرونا نیاز به کار از راه دور را تأیید کرد و حتی این روش را در هر جایی که امکان داشت الزامی کرد.

اگرچه این کشور در حال حاضر از بالاترین سهم واکسیناسیون کووید -۱۹ برخوردار است، مقامات در نظر گرفته‌اند که دورکاری را در آینده نیز ادامه دهند.

مقررات دیگر در این قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند که در پرداخت هزینه‌های متحمل شده به کارکنان در نتیجه تبدیل خانه‌هایشان به دفتر کمک کنند. این موارد می‌تواند شامل قبوض برق باشد، اما نه هزینه‌های مصرف آب.

شرکت‌ها باید سعی کنند با معضل تنهایی کارمندان نیز مقابله کنند که از سوی دیگر می‌تواند یک عارضه جانبی ناخوشایند کار در خانه باشد. سازمان‌ها باید حداقل هر دو ماه یک بار یک جلسه حضوری ترتیب دهند. کارفرمایان نیز مجاز نیستند زمانی که کارمندان در خانه مشغول به کار هستند، بر آن‌ها نظارت کنند.

این مقررات در مورد شرکت‌هایی که کمتر از ۱۰ کارگر در لیست حقوق و دستمزد خود دارند اعمال نخواهد شد.

کد خبر 534942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.