۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
قلب بارسلونا متحول می‌شود

مرکز شهر بارسلونا شاهد افتتاح تونلی کاربردی در زیر میدان اصلی شهر بود که تسهیلات زیرساختی جدید، تردد خودروها را حدود یک کیلومتر در مرکز پایتخت کاتالونیا به زیر زمین منتقل می‌کند و در نتیجه آرامش و هوای پاک را برای منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از سال ۲۰۱۹، این منطقه شهری که به عنوان اقدام زیباسازی شهر، به فضای سبز و زمین بازی (۲۰ هزار متر مربع) تبدیل شده بود دوباره دچار تحول شد.

شهرداری تصمیم گرفت که برای تسهیل ترافیک، یکی از پیچیده‌ترین کارهایی را که تاکنون در شهر انجام شده، اجرا کند؛ ایجاد یک تونل ۹۵۷ متری (با اضافه شدن دو رمپ معادل ۱۱۵۷ متر) با دو لوله گردشی مستقل یکطرفه است که حداکثر عمق ۲۵ متر دارد و در مسیر خود از زیر خطوط راه آهن نیز رد می‌شود.

قلب بارسلونا متحول می‌شود

این تونل با داشتن خروجی‌های اضطراری که در فاصله ۲۰۰ متری از هم جدا شده است دارای جدیدترین فناوری در تدابیر امنیتی و کنترل است.

انتظار می‌رود این زیرساخت ترافیکی هدایت روزانه ۷۸۰۰۰ وسیله نقلیه را میسر کند. از این تعداد ۴۳ هزار وسیله نقلیه در داخل شهر و ۳۵ هزار خودرو در خارج از شهر تردد می‌کنند.

این اقدام شهرداری علاوه بر زیباسازی شهر و فراهم آوردن فضای سبز برای شهروندان، باعث شده شهر نظم بسیار چشمگیری را تجربه کند؛ در این شرایط شهروندان نهایت رضایت از زندگی شهری را تجربه خواهند کرد.

پیش از این نیز بارسلونا به علت طراحی شهرک‌های خودکفا در زمینه شهرسازی و کنترل ترافیک و آلودگی به عنوان نمونه‌ای برتر انتخاب شده بود.

قلب بارسلونا متحول می‌شود

کد خبر 534941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.