جوانان برای ازدواج نیاز به مسکن و اشتغال دارند

امام‌جمعه چادگان با اشاره به تصویب نهایی قانون جوان سازی کشور، گفت: جوانان برای ازدواج نیاز به مسکن و اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید محمود بنی‌جمالی امروز _جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با اشاره به تصویب نهایی قانون جوان سازی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در یک حرکت انقلابی ترمز پیر شدن کشور را کشیدند.

وی با بیان اینکه با اجرای سیاست غلط کشور به سمت جمعیت پیری در حرکت بود، گفت: نیروی جوان از سرمایه اصلی هر کشوری است و موجب رشد و تحول اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

امام‌جمعه چادگان گفت: قانون جوان سازی کشور ضمانت اجرایی دارد یعنی عدم اجرای آن جرم است، مجلس محور اجرای قانون جمعیت جوان فراهم شدن زمینه ازدواج آسان و به موقع است.

بنی‌جمالی با بیان اینکه جوانان برای ازدواج نیاز به مسکن و اشتغال دارند، گفت: در اجرای این طرح، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و شهرداری‌ها با ساختن مسکن، به صورت اجاره‌ای موقت (سه سال) در اختیار جوانان قرار دهند تا دغدغه مسکن نداشته باشند، دانشگاه‌ها برای دانشجویان متأهل خوابگاه تأسیس کند.

وی با بیان اینکه مهریه سنگین از دیگر دلایل عدم ازدواج جوانان است، گفت: برخی به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند که ضرورت دارد کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه تدبیری بیاندیشد.

امام‌جمعه چادگان با تأکید بر مهار افسار گسیخته سقط جنین در کشور، گفت: سقط جنین بدون مشورت پزشک به مفهوم نسل کشی است، طرح تشویقی فرزند آوری در کشور باید نهادینه شود.

کد خبر 534854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.