محرابیان: باید مصارف بخش کشاورزی معقول شود

وزیر نیرو گفت: برای حل مشکل فرونشست باید مصارف بخش کشاورزی معقول شود زیرا ۹۰ درصد آب در کشور به موضوع کشاورزی اختصاص خواهد یافت در همین راستا لازم است به واسطه‌ی آبیاری نوین مصارف کشاورزی را نیز کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا محرابیان ظهر امروز _جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰_ در حاشیه بازدید از بخش‌هایی از فرو نشست زمین در منطقه برخوار اظهار کرد: فرونشست در اثر برداشت‌های مازادی است که از آب‌های زیر زمینی انجام شده است، در حال حاضر ضرورت دارد تعادلی در میزان مصارف و منابع ایجاد شود، قطعاً در جلسه امروز با کارشناسان و نمایندگان کشاورزان شرق اصفهان تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: برای حل مشکل فرونشست باید مصارف بخش کشاورزی معقول شود زیرا ۹۰ درصد آب در کشور به موضوع کشاورزی اختصاص خواهد یافت در همین راستا لازم است به واسطه‌ی آبیاری نوین مصارف کشاورزی را نیز کاهش دهیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: در حال حاضر متأسفانه تعداد زمین‌هایی که توسط روش غرق آبی آبیاری می‌شوند نسبت به زمین‌هایی که با روش‌های نوین آبیاری می‌شود بیشتر است در این راستا لازم است که روش‌های آبیاری را اصلاح کنیم.

چاه‌های برخوار آبی ندارد

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شهرستان شاهین شهر، گز و برخوار در خصوص آبیاری نوین کشاورزی این منطقه اظهار کرد: بیشترین تجهیزات جهت آبیاری نوین در این منطقه وجود دارد، زیرا کشاورزان برخوار تمامی تجهیزات آبیاری نوین را فراهم کرده‌اند اما به دلیل کم آبی این تجهیزات بدون استفاده مانده است، در حال حاضر چاه‌های این منطقه نیز آبی ندارد.

کد خبر 534851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.