قول وزیر ارشاد برای رفع مشکلات موسیقی سنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیرعامل و اعضای هیئت موسس خانه موسیقی ایران از تلاش دولت برای رفع مشکلات موجود در موسیقی سنتی و احیای جایگاه معلم هنر در سیستم آموزشی سخن گفت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته با مدیرعامل و اعضای هیئت موسس خانه موسیقی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

محمد مهدی اسماعیلی در این دیدار اظهار کرد: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی سر آغاز خوبی برای تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اساتید موسیقی کشور شود. وزارت فرهنگ نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی دارد.

وی تصریح کرد: موسیقی اصیل نواحی و اقوام ایرانی باید گسترش یافته و حفاظت شود، زیرا با توجه به پیوند این موسیقی با لایه‌های فرهنگ و تاریخ کشور، اهتمام به آن ضروری‌تر به نظر می‌رسد. هیچ زبانی شیواتر و پویاتر از زبان هنر برای بیان احساسات وجود ندارد. در گوشه گوشه کشور ما شعر و ادب موج می‌زند و این امر در سروده‌ها و موسیقی نواحی تجلی می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: نگاه ما نسبت به جایگاه موسیقی سنتی که در بحران است این است که هرچه سریع‌تر راه حلی برای رفع مشکلات آن پیدا کنیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نقش آموزش هنر در دوران کودکی افزود: راه اندازی و احیای جایگاه معلم هنر در مدارس مهم است و به شخصه این موضوع را در دولت دنبال خواهم کرد.

وی تاکید کرد: وجود هنرستان در تمامی استان‌ها ضروری است و به همکارانم توصیه کرده‌ام در همه استان‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: خانه موسیقی از اصناف هنری همکار ما هستند که با وجود بودجه کم اختصاصی، تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان موسیقی می‌توانند در زمینه‌های آموزش، تولید، پژوهش و خلق کارهای فاخر اقدام کنند و این وزارتخانه از آنها حمایت خواهد کرد و رشد و شکوفایی به ویژه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی از ضروریات است و وظیفه ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی حداکثری است.

کد خبر 534785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.