کامپیوتر Apple-I با قیمت  ۴۰۰ هزار دلار به فروش رفت

اولین کامپیوترهای Apple-I که در سال ۱۹۷۶ با قیمت ۶۶۶.۶۶ دلار در اختیار کاربران قرار گرفت، اخیرا با قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کامپیوتر Apple-I نخستین تلاش اپل برای قدم نهادن در مسیری بود که در حال حاضر با عنوان انقلاب و دوران ریز کامپیوترها از آن یاد می‌شود. با این حال Apple I را نمی‌توان محصول موفقی برای اپل در نظر گرفت به طوری که در نهایت عرضه آن پس از تولید تنها ۲۰۰ دستگاه متوقف شد. با توجه به تولید محدود این کامپیوتر و گذشت بیش از چهار دهه از عرضه آن، هم اکنون Apple-I به عنوان محصولی با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دستگاه کامپیوتر Apple-I با قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسیده است، این محصول با نام Chaffey College نیز شناخته می‌شود زیرا یکی از استادان الکترونیک در سال ۱۹۷۶ آن را خرید و به یک دانش آموز فروخت، زیرا قصد داشت کامپیوتر Apple-II را خریداری کند.

کامپیوترهای کلاسیک اپل گاهی اوقات با قیمت‌های نجومی در مزایده‌ها فروخته می‌شود، البته بعضی از این محصولات ویژگی‌های خاص دارد که باعث می‌شود منحصر به فرد به نظر برسد؛ بنابراین قیمت آن‌ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. کامپیوتر Apple-I از مادربرد اصلی NTI با خازن‌های اسپراگ 39D و تنظیم کننده‌های برق اصلی و خازن‌های سرامیکی کمیاب Circle D تشکیل شده است. این محصول شرکت اپل در کیس چوبی اصلی ByteShop Apple-I koa با صفحه کلید Datanetics، کابل اتصال، منبع تغذیه و مانیتور ویدئویی ۱۹۸۶ قرار دارد.

کد خبر 534644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.