از طرح‌های فناورانه که رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد، استقبال می‌کنم

شهردار کرمان گفت: از طرح‌های فناورانه که فرایندها را کوتاه‌تر کرده و رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد، استقبال می‌کنم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف تبریزی در نشست هم‌اندیشی که با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، خطاب به مدیران شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان، با تأکید بر اینکه ترکیب نگاه‌های تخصصیِ متفاوت به یک موضوع، شهر را متحول می‌کند، اظهار کرد: با این شیوه، راه‌حل‌های کارآمدتری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی شگفت‌انگیز در گذشته تاریخی ایران، افزود: این آثار حاصل اندیشه و تسلط بزرگ‌مردان و اندیشمندان در علوم مختلف بوده که متأسفانه این سابقه تمدنی در گردآوری دانش، مدت‌ها به فراموشی سپرده شده بود.

شهردار کرمان با بیان اینکه از دهه ۸۰ به بعد در کشور ایران فضای ترکیبی دانش شروع شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فضای امروز، ترکیبی از چند دانش است و علوم مختلف در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

وی نگاه چند جانبه علمی به موضوعات مختلف را موضوع روز دنیا دانست و تصریح کرد: نگاه کردن از زوایای مختلف به یک موضوع، تأثیرات خوبی به‌دنبال دارد.

شعرباف با بیان اینکه طراحی ویژه پارک «کوه‌سنگی» مشهد را حاصل نگاه چندجانبه با اهمیت موضوعات مردم‌شناختی است، ادامه داد: ما نیز در کرمان تلاش می‌کنیم تا علوم ترکیبی در طراحی فضاهای شهری در کنار یک‌دیگرند قرار گیرند.

وی در خصوص سند راهبردی شهر هوشمند، گفت: هرچند در حوزه علم و فناوری در سطح کشور سند راهبردی داریم، اما این سند بسیار کلان بوده و هنوز به زیرساخت‌ها تبدیل نشده است. پیشنهاد می‌شود تا سند کوتاه‌مدت و راه‌گشا در حوزه دانش نو در شهرداری داشته باشیم و در مورد راهبردهای آن گفت‌وگو کنیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر هوشمند در اولویت است، تاکید کرد: این موضوع باید متناسب با مقتضیات موجود باشد و به چند مورد ظاهری محدود نشود.

وی به موضوع شهر هوشمند عادل اشاره و آن را یکی از مباحث اندیشمندان کشور دانست و افزود: درگیر حواشی شدیم، اما برای پیشبرد موضوعات فناوری در شهر، باید دو سه کار دانش‌بنیان را شروع کنیم.

وی وجود بانک داده قابل اطلاع را در اولویت دانست و اضافه کرد: این بانک چه ضمنی و غیرضمنی مبتنی بر تجربه، باید وجود داشته باشد.

شهردار کرمان کار کردن در موضوعات پسماند، پارک هوشمند و پارکینگ شهری را ازجمله زمینه‌های کار کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات شهری ذکر کرد و گفت: شهرداری از این جهت که با مردم ارتباط دارد، فرصت‌های تحلیل داده زیادی را می‌تواند در اختیار علاقه‌مندان به حوزه دانش‌بنیان بگذارد.

وی با بیان اینکه مزیت رقابتی شهرداری در حوزه دانش‌بنیان هنوز دیده نشده است، خاطرنشان کرد: از هر نوع ایده نوآوری که فرآیندها را برای مردم راحت کرده و رضایت‌مندی را به‌دنبال داشته باشد، استقبال می‌کنم. شهرداری وظیفه دارد زمینه را برای ایده‌های فناوری فراهم کند؛ زیرا در موضوعات مختلف شهری، حلقه‌های دانش‌بنیان وجود دارد. کاری که در شهرداری می‌توانیم انجام دهیم، ارائه طرح موضوع است و این نخبگان هستند که می‌توانند با هم‌اندیشی نظر دهند تا یک فکر به محصول تبدیل شود.

شَعرباف با تأکید بر اینکه اگر مسأله‌ها را درست طرح کرده و پژوهشگر را به داده‌ها وصل کنیم، ایده‌ها نیز ارائه می‌شود، گفت: اجرای سریع و فوری طرح‌ها در اولویت قرار دارد و امیدوارم در راستای استفاده از طرح‌های فناورانه، جلسات هم‌اندیشی با نخبگان ادامه پیدا کند و ما با وارد شدن به حوزه عملیاتی، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا پژوهش‌های نخبگان، محور قرار گیرد و نتیجه نهایی استخراج شود.

همچنین مشاور شهردار کرمان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه شنیدن صحبت‌های مدیران شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان شهر کرمان در خصوص عملکرد و پیشنهادات خود در رابطه با موضوعات شهری است، افزود: امیدواریم با مشارکت نخبگان و ارائه طرح‌های دانش‌بنیان، اقدامات خوبی در جهت توسعه شهر در زمینه‌های مختلف شکل بگیرد.

کد خبر 534606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.