برگزاری مانور پدافند غیرعامل برای مقابله با نشست مواد شیمیایی در اراک

به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، مانوری با رویکرد مقابله با نشت مواد شیمیایی (گاز کلر) با حضور دستگاه های مدیریت بحران شهرستان اراک، در محل تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب شهرستان اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل مانور بزرگی با رویکرد مقابله با نشت مواد شیمیایی با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، فرماندار شهرستان اراک، معاون خدمات شهری شهرداری و مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اراک، رئیس سازمان آتش نشانی و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان اراک در محل تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب اراک برگزار شد.

مسعود آقازیارتی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در زمان بروز بحران و تهدیدات دشمن است تا در مواقع لزوم بتوان از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها به صورت بهینه و به موقع استفاده کرد.

وی افزود: در این مانور فرضی، بر اساس سناریویی که از قبل تهیه و به سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام و مورد تأیید قرار گرفته بود، اتاق فرماندهی در محل سازمان آتش نشانی اراک تشکیل و مدیران و مسئولان دستگاه‌های امدادی، خدماتی و نظامی از محل ستاد فرماندهی مراحل مختلف مانور و اعزام نیروهای خود را مدیریت کردند.

وی تصریح کرد: در این مانور تمامی دستگاه‌های مرتبط با بحران، درگیر عملیات بوده و مدیران دستگاه‌ها بر اساس نیاز منطقه عملیاتی، اقدام به اعزام تجهیزات ماشین آلات و خودروهای خود کرده تا بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده برای مانور، اقدامات لازم صورت پذیرد.

ضرورت توجه به ایمنی و امنیت شهر

مسعود فراهانی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز با تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری اراک و بویژه سازمان آتش نشانی در برگزاری این مانور گفت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی به منظور دفاع شهری و مقابله با تهدیدات احتمالی و همچنین آمادگی دستگاه‌های مربوطه و افزایش تاب آوری شهری و مقابله با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی از موضوعاتی است که به طور جدی توسط اداره کل پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود.

وی افزود: با عنایت بر توسعه شهر به عنوان مراکز استقرار جمعیت و مبادلات اقتصادی، مالی و تجاری، ضرورت توجه به ایمنی و امنیت شهرها در اولویت کاری قرار دارد.

کد خبر 534560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.