استقرار جوی نسبتاً پایدار بر استان تا ۲ روز آینده/ افزایش ابر برای مناطق مرکزی صنعتی

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: در دو روز آینده استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان داریم و آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد را برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، این روند تا روز پنجشنبه ادامه دارد و شاهد نفوذ سامانه ناپایدار از سمت مناطق غربی هستیم.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دو روز آینده استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان داریم و آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد را برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای مناطق غربی گاهی افزایش ابر و برای مناطق مرکزی صنعتی و کلانشهر اصفهان به دلیل پایداری جوی غبار محلی خواهیم داشت که به ویژه در ساعات اولیه روز منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود و شاخص کیفیت هوا در برخی ساعات به ناسالم برای عموم می‌رسد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان در توصیه به شهروندان تصریح کرد: به شهروندان و گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان و افرادی که سابقه بیماری قلبی و ریوی دارند توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در فضاهای باز و پرتردد شهری خودداری کنند و عموم شهروندان هم از فعالیت ورزشی در فضای باز شهری خودداری کنند.

وی ادامه داد: این روند تا روز پنجشنبه ادامه دارد و شاهد نفوذ سامانه ناپایدار از سمت مناطق غربی هستیم و به تدریج از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش دارد، دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه و در سردترین ساعات به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

خور وبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان خواهد بود.

کد خبر 534500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.