آیا دریافت واکسن کرونا باعث سقط جنین می‌شود؟

متخصصان اعلام کرده‌اند که دریافت واکسن کرونا نه تنها باعث سقط جنین نمی‌شود، بلکه از زنان باردار در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون شایعات زیادی در زمینه بیماری کووید -۱۹ و عوارض مربوط به آن منتشر شده است، یکی از این شایعات افزایش خطر سقط جنین پس از دریافت واکسن کرونا است. در حالی که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا توسط زنان باردار خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش نمی‌دهد.

از آنجایی که نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا هیچ خطر خاصی برای زنان باردار به همراه ندارد، این گروه از افراد باید به صورت کامل واکسینه می‌شوند. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان زنان باردار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالاً از نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت کووید -۱۹ در ماه‌های اول پس از تولد محافظت می‌کند، بنابراین لازم است این گروه از افراد در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تأثیر واکسن‌های کرونا بر سیستم ایمنی بدن زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده آن‌ها ارزیابی شود.

کد خبر 534480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.