لزوم سرپوشیده کردن کانال سیاه چوب/ طغیان رود به منازل آسیب می‌‎رساند

شهردار محمدشهر با تاکید بر لزوم سرپوشیده کردن کانال سیاه‌جوب این شهر، گفت: طغیان این کانال به هنگام بارندگی به منازل مسکونی شهروندان آسیب می‌رساند.

مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بارندگی اخیر و مشکل آب‌گرفتگی در محمدشهر، اظهار کرد: آب‌گرفتگی شدیدی که در منطقه جعفرآباد اتفاق افتاد مربوط به کانال معروف سیاه‌جوب است و رفع این مشکل عزم استانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه این کانال از ارتفاعات کرج تغذیه می‌شود، تصریح کرد: سیاهکلاهان، آتشگاه و محمودآباد منبع تغذیه‌ای کانال سیاه‌جوب هستند؛ این کانال که به نهر دلمبر نیز معروف است، از مهرشهر و محله اصفهانی‌ها می‌گذرد در نهایت به محمدشهر می‌رسد.

شهردار محمدشهر با بیان اینکه شش کیلومتر از این نهر در محمدشهر قرار دارد، گفت: تنها یک و نیم کیلومتر از این نهر سرپوشیده شده و مابقی آن به صورت طبیعی در جریان است.

وی از برگزاری نشست‌هایی با استانداری البرز با هدف جذب اعتبار برای ساماندهی در خصوص ساماندهی کانال سیاه‌جوب خبر داد و افزود: برای جلوگیری از بروز حادثه در منطقه و پیشگیری از حوادث طبیعی، نیازمند اعتبار ۵۰ میلیاردی برای سرپوشیده کردن کانال سیاه‌جوب هستیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه طغیان این رود به اهالی جعفرآباد و منازل مسکونی این منطقه آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: لایروبی کانال در ماه‌های گذشته انجام شده، اما این اقدامی سطحی است و برای رفع کامل مشکل نیازمند صرف بودجه استانی و حمایت جدی هستیم.

کد خبر 534347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.