واگذاری وظایف مدیریت پسماند و فضای سبز شهرداری به بخش خصوصی

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش از واگذاری وظایف و اقدامات اجرایی حوزه مدیریت پسماند و فضای سبز شهرداری تالش به پیمانکار بخش خصوصی خبر داد.

نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان، حوزه مدیریت پسماند و فضای سبز شهرداری تالش به صورت حجمی به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه پیمانکار بخش خصوصی پس از انتشار آگهی مناقصه، انتخاب شده است، افزود: این شرکت بخش خصوصی با ۹ دستگاه پرس زباله و سه دستگاه خودروی جمع‌آوری ضایعات و نخاله در حوزه مدیریت پسماند و فضای سبز شهرداری تالش فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش با بیان اینکه پیمانکار بخش خصوصی در حد فاصل میدان امام علی (ع) تا میدان وحدت این شهر فعالیت خواهد کرد، افزود: طبق قرارداد پیمانکار متعهد شده، به منظور خدمات رسانی بهتر در حوزه مدیریت پسماند، ۵۰ عدد سطل زباله گالوانیزه ۶۶۰ لیتری خریداری و در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیمانکار بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند و فضای سبز شهرداری تالش، این بار نسبت به آمار جدید با امکانات و ماشین آلات لازم انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکار بخش خصوصی در حال تجهیز کارگاه است و از ابتدای آذرماه جاری فعالیت خود را در حوزه خدمات شهری و فضای سبز آغاز خواهد کرد.

سکوتی با بیان اینکه شهرداری تالش برای مدیریت حوزه پسماند، ۸۰ نیرو، ۱۰ دستگاه خودروی پرس و حمل زباله و دو دستگاه کامیون حمل ضایعات و نخاله شش تنی در اختیار دارد. افزود: تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله شهرداری تالش پس از ۱۰ سال نسبت به آمار جدید وسعت، جمعیت و میزان زباله تولیدی این شهر به‌روزرسانی شده و افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با مناسب‌سازی و به‌روزرسانی ماشین آلات جمع‌آوری پسماند، تغییر و تحول اساسی در حوزه خدمات شهری انجام خواهد شد، افزود: پس از استقرار پیمانکار جدید و آشنایی بیشتر با وظایف خود، طرح پاکسازی محله به محله، برنامه‌ریزی و در ماه‌های آتی اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش تصریح کرد: پس از تسلط کامل پیمانکار به وظایف خود، برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در حوزه مدیریت پسماند، تا دو ماه آینده، جمع‌آوری زباله‌ها از درب منازل از ساعت شش صبح به ۹ شب تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد که پس از جمع‌آوری در منطقه ساحلی قروق دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان یا تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 534301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.