بهترین نوآوری‌های پویایی و حمل و نقل چند سال اخیر

حمل و نقل طی یک دهه اخیر و به ویژه از سال ۲۰۱۹ به بعد با تحولات زیادی مواجه شده است؛ از خودورهای بدون راننده گرفته تا نرم‌افزارهای رزرو پارکینگ، فصل جدیدی از پویایی را پیش روی بشر امروزی قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که جمعیت ساکنان شهری هر روز با سرعتی بسیار بالا رو به افزایش است، بدون شک شهرها و مردم در آینده نه چندان دور، چالش‌های عدیده‌ای را در زمینه پویایی و حمل و نقل تجربه خواهند کرد. یکی از موضوعاتی که اخیراً ذهن بسیاری از خلاقان و مدیران شهری را به خود درگیری کرده است اینکه منبع تأمین انرژی حرکتی وسایل نقلیه از کجا تأمین می‌شود. در همین راستا تا کنون اقدامات نوآورانه زیادی برای جایگزین کردن انرژی سبز و نیروهای الکتریکی به جای سوخت‌های آلاینده انجام شده که پیامدهای مثبت زیادی نیز در پی داشته است.

امروزه در بسیاری از شهرهای جهان، خودروهای الکتریکی نه تنها جای وسایل نقلیه شخصی را گرفته بلکه سهم بزرگی از حمل و نقل عمومی را از آن خود کرده است. سنسورهای دیجیتالی، داده‌ها و الگوریتم‌های هوشمند نیز در بهینه‌سازی مسیریابی، یافتن فضای پارک و آگاه‌سازی رانندگان از جریان ترافیک نقش مهمی به عهده داشته و تحولات زیادی در دنیای حمل و نقل امروز ایفا کرده است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین نوآوری‌هایی پرداخته می‌شود که از سال ۲۰۱۹ به بعد باعث دگرگونی پویایی در جهان شده است.

تبدیل شیشه خودرو به صفحه نمایش دیجیتالی در فرانسه

گروهی از خلاقان فرانسوی به نام Eyelights وسیله‌ای قابل حمل ایجاد کرده‌اند که با اتصال آن به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند می‌توان به نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی در شیشه جلویی خودرو دسترسی پیدا کرد. رانندگان می‌توانند با استفاده از این قابلیت به اطلاعاتی نظیر مسیریاب‌ها، علائم رانندگی و حتی خطرات احتمالی در مسیر حرکت خود در شیشه‌های مقابل آگاه شوند بدون اینکه هیچ انحرافی در دید آن‌ها به وجود آید. جالب است بدانید که این وسیله جدید که امکان جای دادن آن در تمام انواع خودروها وجود دارد، به حرکات دست و کنترل صدا نیز واکنش نشان می‌دهد. به ادعای سازندگان وسیله جدید به نام Eyedrive این ابزار به رانندگان کمک می‌کند بدون استفاده از دستان خود به اطلاعات گوشی‌های هوشمند دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه سرعت واکنش آن‌ها را به میزان ۳. ۴ ثانیه کاهش می‌دهد که این قابلیت به سهم خود، نقش مهمی در افزایش امنیت ایفا می‌کند.

بهترین نوآوری‌های پویایی و حمل و نقل چند سال اخیر

کیت تبدیل دوچرخه‌های بازیافتی به نوع الکتریکی آن‌ها در انگلستان

یکی از شرکت‌های نوپای لندن در انگلستان به نام Swytch Technology نوعی کیت تبدیل قابل حمل ایجاد کرده است که می‌تواند از تمام انواع دوچرخه‌ها، نوع الکتریکی آن‌ها را بسازد. این روزها دوچرخه‌سواران اهل لندن می‌توانند بدون خرید یک دوچرخه جدید، تنها با استفاده از کیت جدید، دوچرخه‌های قدیمی و حتی بازیافتی خود را به نوع الکتریکی آن تبدیل کنند و در لیست کاربران تردد سبز قرار گیرند.

کیت تبدیل نیروی خود را از یک باطری لیتیوم تأمین می‌کند و به دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد با سرعت ۱۵ مایل بر ساعت حرکت کنند. کیت جدید از قابلیت شگفت‌انگیز دیگری نیز برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک صفحه نمایش ال سی دی برای دسترسی به اطلاعات در حین حرکت، چرخی به عنوان جایگزین چرخ جلوی دوچرخه و در نهایت یک پورت یو اس بی برای شارژ تلفن‌های همراه اشاره کرد.

ارائه بلیط حمل و نقل عمومی رایگان در ایتالیا به ازای تحویل بطری‌های پلاستیکی

در سال ۲۰۱۹، مدیران رم پایتخت ایتالیا به منظور بهینه‌سازی بازیافت مواد پلاستیکی مردم خود را تشویق کردند به جمع‌آوری و تحویل بطری‌های پلاستیکی بپردازند و در ازای آن از بلیط‌های رایگان برای رفت و آمد با تمام وسایل نقلیه عمومی شهر بهره‌مند شوند. در واقع، شهروندان رم می‌توانستند به ازای تحویل یک بطری ۰۵. ۰ پوند پاداش نقدی دریافت کنند حال آنکه تحویل ۳۰ بطری بازیافتی، یک بلیط تک‌سفره مترو را که قیمت آن ۵۰. ۱ پوند بود برای آنان به ارمغان می‌آورد. مدیران رم امیدوار بودند که در پی این اقدام، نه تنها از سفر مردم بدون تهیه بلیط خودداری به عمل آورند بلکه در پاکسازی شهر از آلاینده‌های پلاستیکی نیز نقش مهمی ایفا کنند.

آغاز فعالیت خودروهای رایگان و بدون سرنشین در ایالات متحده آمریکا

یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروی بدون سرنشین در ایالات متحده آمریکا به نام Optimus Ride، برنامه جدیدی برای تردد وسایل نقلیه بدون راننده در نیویورک پیاده کرد که بر اساس آن، کارکنان پارک صنعتی Brooklyn Navy Yard می‌توانستند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از رفت و آمد با خودروهای خودران شهر در مسیر بین خانه و محل کار خود به عبور و مرور بپردازند. در سال ۲۰۱۹، تعداد مسافران روزانه این وسیله‌های حمل و نقل عمومی به بیش از ۱۶ هزار نفر می‌رسید و از آن زمان به بعد هر روز بر کاربران این وسیله‌ها و همچنین تعداد مسیرهای تردد آن‌ها افزوده شده است.

بهترین نوآوری‌های پویایی و حمل و نقل چند سال اخیر

نرم‌افزار رزرو پارکینگ در قزاقستان

گروهی از خلاقان شرکت نوآوری TuraQshare در قزاقستان، تحت حمایت مدیران دانشگاه نظر بایف، واقع در کلان شهر نورسلطان، نرم‌افزاری ایجاد کرده است که به رانندگان و مردم عادی امکان رزرو فضای پارکینگ را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند می‌دهد. در واقع، کاربران می‌توانند از طریق نصب این نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن همراه خود از میزان ظرفیت پارکینگ‌های سراسر شهر باخبر شوند و به رزرو یک فضا برای خودروی خود در مقصد نهایی سفر بپردازند.

کد خبر 534199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.