اسلوونی محدودیت‌های کرونایی جدید وضع کرد

دولت اسلوونی تدابیر جدیدی را برای مهار گسترش روز افزون تعداد مبتلایان به کووید -۱۹ که توسط نوع دلتا ایجاد شده، اتخاذ کرده است. محدودیت‌های جدیدی توسط یانز پوکلوکار وزیر بهداشت، ماتجا لوگر رئیس گروه مشاوره وزارت بهداشت و میلان کرک رئیس انستیتوی ملی بهداشت عمومی این کشور اعلام شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دستورات جدید دولت اسلونی از هشتم نوامبر لازم‌الاجرا می‌شود، به استثنای شرایط حضور در مدارس که از ۱۵ نوامبر اجباری می‌شود. اقدامات پیشگیرانه علیه کووید -۱۹ شامل موارد زیر می‌شود.

گواهی سبز کرونا تنها برای افرادی که مدرک PCT (بهبود یافته، واکسینه شده، مدرک آزمایش منفی) دارند، صادر می‌شود.

محدودیت سنی برای معافیت از PCT از سقف فعلی ۱۵ سال به ۱۲ سال کاهش یافته است.

افرادی که برای واکسن کووید -۱۹ و آنفولانزا و همچنین برای آزمایش عفونت کروناویروس مراجعه می‌کنند، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وضعیت ایمنی ندارند.

برای بازدیدکنندگان مغازه‌هایی که اقلام ضروری می‌فروشند باید به ازای هر نفر ۱۰ مترمربع فضا در نظر گرفته شود. حداکثر تعداد مشتریانی که می‌توانند به طور همزمان در فروشگاه حضور داشته باشند باید در ورودی به وضوح ذکر شود.

از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱، دانش آموزان و دانشجویانی که واکسینه نشده‌اند، سه بار در هفته تحت تست خودآزمای آنتی‌ژن سریع بیماری کووید -۱۹ قرار خواهند گرفت و هر دانش‌آموز حق دریافت ۱۵ تست رایگان در ماه را خواهد داشت.

ماسک‌های پارچه‌ای غیر استاندارد مجاز به استفاده نیستند.

مؤسسات پذیرایی فقط به مراجعینی که دارای شرایط PCT هستند بین ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب خدمات می‌دهند. حداکثر تعداد مهمانان مجاز باید در مکانی قابل مشاهده ذکر شود.

فعالیت رستوران‌هایی که برنامه‌های اجتماعی نظیر اجرای موسیقی ارائه می‌دهند، مجاز نیست.

اجتماعات دسته جمعی به استثنای گردهمایی اقوام نزدیک یا اعضای یک خانواده به طور موقت ممنوع است.

کلیه رویدادهای عمومی، گردهمایی‌های عمومی، جشن‌ها و مراسم عروسی به طور موقت ممنوع است، مگر اینکه در سایر اقدامات دولت جمهوری اسلوونی به نحو دیگری مقرر شده باشد.

رویدادهای فرهنگی و ورزشی تنها در فضاهای عمومی مشخص برگزار می‌شود و شرکت کنندگان باید شرایط PCT را رعایت و از ماسک‌های محافظ استفاده کنند و بین هر دو نفر باید یک صندلی خالی باشد.

عبادت دسته جمعی به شرط رعایت شرط PCT با پوشیدن ماسک محافظ و حفظ فاصله ۱.۵ متری از یکدیگر مجاز است.

یانز پوکلوکار گفت: ادارات دولتی در صورت امکان به دورکاری روی خواهند آورد و این روش کاری به سایر بخش‌ها نیز توصیه می‌شود.

میلان کرک هشدار داد که در صورت ادامه افزایش تعداد مبتلایان با نرخ فعلی، کشور در ماه‌های آینده با وضعیت بسیار دشواری روبه‌رو خواهد شد. وی از اسلوونیایی‌ها خواست تا با هم متحد شوند و ویروس را از طریق واکسیناسیون و رعایت محدودیت‌ها کنترل کنند تا اقتصاد و سیستم مراقبت‌های بهداشتی به حالت عادی بازگردد.

اسلوونی محدودیت‌های کرونایی جدید وضع کرد

کد خبر 534106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.