سالانه ۵۰ میلیارد تومان برای نگهداری از تأسیسات شهری اصفهان هزینه می‌شود

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان سالانه ۹۳ هزار مگاوات ساعت برق مصرف می‌کند که این مقدار معادل یک روز مصرف برق بخش عمومی کشور است.

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محورهای ۱۰ گانه فعالیت مجموعه مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری، تعمیرات و نگهداری آب‌نماها، پساب، ایمنی، فضای شهر، روشنایی و نورپردازی، دکل‌های مخابراتی، مصرف انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی، سرویس‌های بهداشتی، مبلمان پارک‌ها و ساختمان‌های اداری خدماتی است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های تأسیسات شهری کشور را در اختیار دارد، افزود: مدیریت بهینه‌سازی دارای گروه‌های ناظر، پایش و رصد روزانه در تمامی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است که وظیفه کنترل، نظارت، پایش و ایمنی حوزه تحت مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در زمینه نگهداری، ایمنی و نظارت پارک‌ها با این مجموعه همکاری دارند که طبق چک‌لیست‌های روزانه ایراد و اشکال‌ها را ثبت و برای رفع به پیمانکاران اطلاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون فقره تجهیزات شهری در اختیار مدیریت بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری اصفهان است، گفت: تأسیسات آب‌رسانی و آبیاری، روشنایی پارک‌ها، آب‌نماها، نورپردازی ابنیه تاریخی و معاصر، پل‌های معابر اصلی شهر، شبکه توزیع برق محلی شهرداری و اماکن عمومی و تجهیزات مربوط به مبلمان شهری، تجهیزات ورزشی و بازی کودکان در پارک‌ها از جمله این موارد محسوب می‌شود.

حسینی تصریح کرد: سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری کلانشهر اصفهان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند نیروی‌هایی در این مجموعه مشغول رفع اشکالات حوزه مربوطه هستند، اما بسیاری از شهروندان از خدمات حوزه مدیریت بهینه‌سازی اطلاع ندارند و ما به دنبال راهکار شناساندن خدمات مدیریت بهینه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌هایی هستیم که خود مردم به ما گزارش دهند.

کد خبر 534097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.