با رتبه بندی چقدر به حقوق معلمان افزوده می‌شود؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در یک هفته گذشته می‌پردازد:

تغیرات لایحه رتبه بندی به پایان رسید

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه مواد باقی مانده از لایحه رتبه‌بندی مجلس بررسی شده و به پایان رسید و این لایحه با اعمال تغییراتی راهی صحن علنی مجلس می‌شود.

وی افزود: طبق نظر اعضای کمیسیون آموزش برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی، مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم دریافتی کمتری داشته باشند و این بند مهم با نظر کمیسیون باقی ماند.

منادی یکی دیگر از تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان را حذف بند مربوط به لزوم تمام وقت بودن معلمان برشمرد و گفت: با نظر اعضای کمیسیون موضوع مربوط به تمام وقت بودن معلمان وزارت آموزش و پرورش حذف شد تا نگرانی‌ها از بابت تدریس ۳۰ ساعته معلمان در آموزش و پرورش برای معلمان برطرف شود.

وی از ارائه لایحه رتبه‌بندی به صحن مجلس خبر داد و یادآور شد: این لایحه با تغیرات اعمال شده در کمیسیون راهی صحن مجلس خواهد شد.

در تلاشیم طالبان بازوی جمهوری اسلامی ایران شود

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: این طالبان که الان آمده‌اند خیلی تغییر کرده‌اند. در این مدت مصیبت‌های زیادی بر سرشان آمده است. در این راستا همه اقوام با آن‌ها همراه هستند. حال ممکن است یک قوم بیشتر و یک قوم کمتر با آن‌ها همراه باشد، اما به طور کلی حرکت طالبان یک حرکت قومی نیست. بلکه یک حرکت دینی و اسلامی است. یک حرکتی برای آزادی افغانستان بوده است. در شرایط حاضر بخش بزرگی از جامعه افغان از طالبان حمایت می‌کنند.

وی افزود: کسانی هم که الان در رأس هستند، بسیاری از آنها علما هستند. گرچه این‌ها در مدارس رشد کرده‌اند، باز هم یک تحصیلات دانشگاهی دارند. الان این طالبان، طالبان سابق هم نیستند. من قبول ندارم که طالبان یک حرکت پشتون است، چون تاجیک‌ها، ازبک‌ها و همه طیف‌ها افغانستان همراه آن‌ها هستند. این‌ها تازه آمده‌اند دنیا باید به این‌ها فرصت دهد. از جاهای دیگر علمای جهان اسلام تلاش دارند که اگر جایی مشکلاتی هست، این‌ها را اصلاح کنند. ما خیلی امیدوار هستیم که آینده در افغانستان یک کشور اسلامی باشد که حتی یک بازو برای جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر باشد.

نقوی حسینی: دولت رئیسی، زندگی منهای برجام را دنبال می‌کند

سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش سطح تنش‌ها میان ایران و آمریکا اظهار کرد: دولت بایدن خواهان توافق است و می‌خواهد هر طور شده با ایران پای میز مذاکره بنشیند و دو طرف به یک توافق جدیدی دست پیدا کنند. در واقع بایدن قصد دارد با این اتفاق به ترامپ و طرفدارانش نشان دهد که خروج او از برجام اشتباه بود و می‌توان از طریق دیپلماسی به نتیجه رسید.

وی افزود: البته برای هر توافق باید دو طرف معادله را دید. جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد هر نوع توافقی را انجام دهد یا راجع به هر موضوعی مذاکره کند چون رهبر معظم انقلاب راهبرد اصلی و کلان مذاکره را ترسیم کردند و فرمودند «باید منجر به لغو کلی تحریم‌ها شود». اگر این هدف تأمین نشود ایران هیچ گونه توافقی را انجام نخواهد داد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به نگاه جمهوری اسلامی ایران به میز گفتگوها و مذاکرات با ۱+۵ خاطرنشان کرد: اگر کلیه تحریم‌ها لغو شود، جمهوری اسلامی در قالب برجام آمادگی دارد که عمل کند، البته به شرطی که غربی‌ها نیز به تعهدات شأن عمل کنند و به این تعهدات پایبند بمانند.

نقوی حسینی درباره این تحلیل که وقتی سطح تنش بین دو طرف دعوا بالا می‌گیرد یعنی زمان توافق نزدیک است، تاکید کرد: این تحلیل درستی نیست چون شرایط ایران و آمریکا متفاوت است. اتفاقاً دولت و حاکمیت در جمهوری اسلامی یک پلن منهای برجامی را دارد تعریف می‌کند؛ بنابراین بعید به نظرم می‌آید که ایران به دنبال این باشد که توافق حتماً در هر شرایطی صورت بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیدابراهیم رئیسی برای اداره کشور خاطرنشان کرد: روند تصمیم گیری در دولت را به سوی زندگی سیاسی منهای برجام می‌بینم.

اطلاعات سپاه سرشاخه‌های «قیام سپید» را دستگیر کرد

سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرشاخه‌های تهدیدکنندگان امنیت مردم با عنوان قیام سپید (۱۴ آبان) بازداشت شدند.

در این اطلاعیه آمده است: شب گذشته تعدادی از سرشاخه‌های اصلی تهدیدکنندگان امنیت مردم و جامعه در یک عملیات غافلگیرانه توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بازداشت شدند. این افراد با عنوان جنبش قیام سپید با توزیع شب نامه‌هایی در کوچه و خیابان‌ها و فراخوان‌های متعدد و فریب برخی ساده لوحان و اجیر نمودن اراذل و اوباش، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه و انجام عملیات خرابکارانه و به آشوب کشیدن استان و کشور را داشتند که از ابتدای امر با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تمامی اقدامات و حرکات آنان در رصد اطلاعاتی قرار گرفت و در اقدامی به موقع و انقلابی طی یک عملیات پیچیده توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه امام حسن مجتبی (ع) دستگیر و روانه زندان شدند.

صدر: بدون برجام و تصویب FATF مشکلات حل نمی‌شود

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آینده احتمالی اقتصاد ایران، اظهار کرد: بدون دست‌یابی به توافق «برجام» و تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمی‌توان امید داشت که مشکلات موجود اقتصادی در کشور، سر و سامان بگیرد.

وی افزود: حتی گره‌های موجود در سیاست خارجی نیز با این دو موضوع مهم مرتبط است و باید دولت سید ابراهیم رئیسی به صورت جدی به این موارد فکر کند.

کد خبر 534079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.