۷۰ پروژه نیمه تمام یزد تا ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

رئیس کمیسیون معماری،عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد ابراز امیدواری کرد که ۷۰ پروژه نیمه تمام در این شهر تا سال ۱۴۰۱ سر و سامان بگیرد.

مرتضی شایق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولویت کمیسیون عمران این دوره از شورا، اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که شناسایی شده و در بودجه شهرداری نیز قرار دارد. شهرداری پس از اصلاحات، آماده اجرای این پروژه‌ها است و امیدوارم این ۷۰ پروژه تا سال ۱۴۰۱ سر و سامان بگیرد.

وی افزود: نداشتن طرح جامع و تفصیلی یکی از مشکلات شهر یزد است و شهرداری در حال انعقاد قرارداد با مشاور برای تجدید نظر در طرح جامع و تفصیلی است. سه نفر از اعضای شورا نیز مأمور نظارت و گزارش به صحن شورا در این خصوص شدند.

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با اجرای طرح جامع و تفصیلی واقع‌گرایانه در بحث عدالت محوری و کمبود سرانه خدمات در محلات و مناطق، قدم مؤثری در خدمات دهی به مردم شهر برداشته می‌شود.

راهکارها برای جلوگیری از آب‌گرفتگی شهر

وی افزود: با توجه به بارندگی‌ها، مشکل آب‌گرفتگی در سطح شهر برطرف شده و با راهکار مشاور، شهرداری این مشکل را برطرف کرده اما مشکلی که اکنون در بلوار جمهوری وجود دارد این است که در گذشته این بلوار رودخانه یزد بوده و با توجه به ایزوگام کردن پیاده رو، پشت بام، حیاط و کوچه‌ها دیگر آب نفوذ نمی‌کند.

شایق ادامه داد: پس از بارندگی آب در مناطق آزادشهر، امام شهر و قسمتی از بلوار شهید پاکنژاد و با هنر به سمت تقاطع خیابان شهید شریف و جمهوری اسلامی حرکت کرده که قرار است مشاور در اسرع وقت این مشکل را بررسی کند تا دو کانال در کنار این بلوار احداث شود و جهت آب به سمت دروازه قرآن تغییر مسیر دهد؛ بدین شکل مشکل آب‌گرفتگی و ترافیک برطرف شود.

وی افزود: شورا برنامه‌های دیگری نیز برای چهار سال آینده دارد که در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری پیشنهادات بررسی و جمع بندی خواهد شد.

کد خبر 534017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.