آن‌هایی که در فضای مجازی تهمت می‌زنند را هرگز نمی‌بخشم/ اولویت و خط قرمز من تیم است!

"یک بار برای آخرین بار قصد دارم این مورد را موشکافی کنم. برخی از افرادی که حواشی مختلف را می‌سازند نتایج تیم‌های مرا روبه‌روی سپاهان و پرسپولیس بررسی کنند. اگر به گذشته برگردیم، متوجه خواهند شد که باخت‌های من روبه‌روی چه تیمی بیشتر بوده است."

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، خیلی زود کارش را برای لیگ بیست و یکم در اصفهان شروع کرد. او و همکارانش سعی کردند با برنامه‌ریزی اردوها و بازی‌های متعدد برای ذوب آهن، قبل از شروع مسابقات لیگ برتر این تیم را آماده حضور در رقابت‌ها کنند. مهدی تارتار با حضور روی نیمکت سبزپوشان تا اینجای لیگ برتر دو برد برابر صنعت نفت آبادان و سپاهان و یک شکست برابر استقلال را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد گاندو ها با هدایت تارتار می‌توانند دو فصل تلخ گذشته را فراموش کرده و منتظر روزهای خوب باشند. حضور تارتار روی نیمکت گاندوها بهانه‌ای شد تا با وی به گفت‌وگو بپردازیم که مشروح بخش دوم آن را در ادامه می‌خوانید:

مهدی تارتار در ادامه گفت‌وگوی خود در خصوص نتایج تیم ملی و سبک بازی کارلوس کی روش در مقایسه با دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: آقای کی‌روش به دلیل موضوع نتیجه نبود که تغییر کرد، بلکه به دلیل رفتارهایی که داشت خیلی‌ها از او دلخور بودند. مطمئنم که رفتن او به دلیل نوع بازی و نتیجه نبود. البته فوتبال دوستان کی‌روش را دوست داشتند اما رفتارهای این مربی پرتغالی به سمتی رفته بود که باید کنترل می‌شد اما هیچکس جلودارش نبود. البته کی‌روش در سال‌های ابتدایی حضورش در ایران واقعاً عملکرد بدی با تیم ملی داشت، حتی خود من نیز یکی از منتقدین او بودم، اما در ادامه شرایط تیم ملی خیلی بهتر شد.

اولویت و خط قرمز من تیم است!

وی با اشاره به فصل قبل و گمانه زنی‌هایی که در خصوص حضورش در ذوب آهن مطرح می‌شد افزود: به گذشته برنگردیم بهتر است. در ابتدای فصل هستیم. همه اتفاقات را به حساب تقدیر و قسمت می‌گذارم. امسال در خدمت مردم خوب اصفهان و هواداران فهیم ذوب آهن هستیم. همین جا هم باید اضافه کنم برای من تیم مهم است؛ در واقع یک شبه به اینجا نرسیدم. من و همکارانم در کادر فنی سختی‌های زیادی را متحمل شدیم، بنابراین اولویت و خط قرمز ما تیم است و موفقیت من در گرو موفقیت تیم ذوب آهن است. از هواداران نیز در خواست دارم اولویتشان تیم باشد. من و همکارانم شاید یک سال یا حتی چند سال مهمان تیم ذوب آهن باشیم اما این ذوب آهن است که باید همیشه سرپا باشد و هواداران لذت موفقیت‌های آن را ببرند.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به سوالی در خصوص مشورت‌هایش با فیروز کریمی برای قرارداد با تیم ذوب آهن تصریح کرد: یکی از مربیانی که در سرنوشت کاری من تأثیر زیادی داشته است آقای کریمی است. سالیان سال شاگرد ایشان بودم. اما در زمان مربیگری هیچ موقع کنارشان نبودم. طبیعتاً در سال‌های ابتدایی مربیگری از فیروز کریمی کمک می‌گرفتم. نه تنها از او بلکه از افراد بزرگی همچون علی پروین و مجید جلالی هم مشورت می‌گرفتم. معتقدم جوانی موفق می‌شود که سعی کند از تجربه‌های دیگران و البته بزرگان استفاده کند. در واقع سعی می‌کردم همیشه از تجربیات بزرگان فوتبال به ویژه فیروز کریمی استفاده کنم. در خصوص آمدنم به ذوب آهن صحبتی با آقا فیروز نداشتم و مشورتی نگرفتم. چرا که ذوب آهن تیم ناشناخته‌ای نیست. تیمی است که هر مربی با افتخار دوست دارد هدایت آن را برعهده بگیرد.

اگر مجموع اتفاقات در ذوب آهن مثبت بود برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم

وی در خصوص حضور یک فصله در تیم‌های تحت هدایتش و اینکه آیا قصد دارد در ذوب آهن نیز تنها یک فصل حضور داشته باشد گفت: در پارس جنوبی سه فصل حضور داشتم. اما تیم‌هایی که میزان حضورم یک فصل بوده شرایط خیلی سختی را داشته‌اند. مخصوصاً در نفت مسجد سلیمان. فکر می‌کنم در آن لیگ آخرین مربی‌ای بودم که به جمع مربیان لیگ برتری اضافه شدم. در آن زمان کلاس‌های حرفه‌ای مربیگری شرکت می‌کردم و تیم نفت مسجد سلیمان بدون مربی بود که در نهایت پس از پیشنهاد مدیریت وقت تیم و پذیرفتن یک سری شرایط، پیشنهادشان را پذیرفتم. اما در کل سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. پانزده هفته باختی ندادیم و حتی به جمع چهار تیم برتر جام حذفی صعود کردیم. بعد از اتمام فصل چند پیشنهاد داشتم و در آخر تیم پیکان دو سه روز مانده به شروع فصل آقای ویسی را کنار گذاشت و با اینکه تیم را من نبسته بودم اما بر اساس شرایطی هدایت آن را پذیرفتم. حتی من در هفته دوم استعفا دادم اما پذیرفته نشد.

تارتار ادامه داد: در نهایت پیکان با عملکرد خوبی که به نمایش گذاشت به رده هفتم جدول رسید. در پایان فصل از مدیریت پیکان درخواست داشتم بودجه تیم را افزایش دهد اما با این مورد موافقت نشد. بعد از آن با پیشنهاد باشگاه ذوب آهن مواجه شدم. با توجه به ساختار خوب باشگاه پیشنهاد را پذیرفتم و از پیکان جدا شدم. مسئولان باشگاه دوست داشتند قرارداد ما دو ساله باشد و حتی باید از مدیریت وقت تیم ذوب آهن تشکر کنم. اما به دلیل نبود شناخت دو طرفه سعی کردم با انعقاد قرارداد یک ساله ابتدا فضا را بیشتر بشناسیم و البته در این زمینه مدیریت باشگاه نیز باید از من و همکارانم شناخت بیشتری پیدا کند. اگر مجموع اتفاقات مثبت بود قطعاً این امکان وجود دارد که برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی کنیم.

عده‌ای از نظر ذهنی بیمار هستند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علاقه شخصی‌اش به تیمی خاص در لیگ برتر و سرمربی‌گری آن تیم خاطر نشان کرد: این سوال مشخص است و همه می‌دانند. جا دارد در خصوص این موضوع باز هم صحبت کنم، اما یک سری افراد از نظر ذهنی بیمار هستند. هر شخصی همیشه خودش را بیشتر دوست دارد. تیم من در حال حاضر ذوب آهن است. موفقیت کادر فنی ما موفقیت ذوب آهن است. بنابراین هر تیمی می‌خواهد روبه‌روی ما باشد فرقی ندارد. همه ما در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی طرفدار یک تیم هستیم و حتی دوست داریم اگر بازیکن باشیم در آن تیم به میدان برویم و اگر هم بازیکن نیستیم هوادارش باشیم، اما در فوتبال حرفه‌ای اصلاً چنین چیزی مطرح نیست. اگر بخواهم مثال بزنم موارد زیادی می‌شود. استقلالی‌ها زیادی برابر تیم‌های سابق خود بازی یا مربیگری کرده‌اند. این در خصوص پرسپولیسی‌های لیگ نیز صدق می‌کند. اگر بخواهم روزی به آن تیمی که دوست دارم هدایت آن را برعهده بگیرم برسم باید در کار خودم موفق باشم. نیازی نیست بگویم این تیم کدام است اما نباید از این مورد سو استفاده شود.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: یک بار برای آخرین بار قصد دارم این مورد را موشکافی کنم. برخی از افرادی که این شایعه‌ها را می‌سازند نتایج تیم‌های مرا روبه‌روی سپاهان و پرسپولیس بررسی کنند. اگر به گذشته برگردیم، متوجه خواهند شد که باخت‌های من روبه‌روی چه تیمی بیشتر بوده است. حتی با بررسی اجمالی متوجه خواهند شد. در دوران مربیگری دو بار توانسته‌ام سپاهان را ببرم. یک بار در دوران مربیگری‌ام در صبای قم و دیگری در شهرآورد اصفهان. بیشتر این نتایج باخت یا مساوی بوده است. اما اگر نتایج تیم‌های تحت هدایتم برابر پرسپولیس را بررسی کنیم متوجه خواهید شد که با تیم‌های داماش گیلان، نفت مسجد سلیمان و گسترش فولاد تبریز توانسته‌ام پرسپولیس را از پیش رو بردارم. حتی با گهر درود با قرمزها در ورزشگاه آزادی به تساوی رسیدیم.

آن هایی که در فضای مجازی تهمت می‌زنند را هرگز نمی بخشم/ الویت و خط قرمز من تیم است!

افرادی که در فضای مجازی تهمت می‌زنند و فحاشی می‌کنند را هرگز نمی‌بخشم!

وی افزود: این ذهنیت به این دلیل به وجود آمده که دو سال پیاپی سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی بوده‌اند و هفته آخر با تیم‌های تحت هدایت من بازی داشتند. این شاید از شانس بد من باشد. این را باید بگویم افرادی که در فضای مجازی به من تهمت می‌زنند و فحاشی می‌کنند را به هیچ وجه نخواهم بخشید. چرا که من می‌دانم و خدای خودم. در رختکن تیم‌هایم نیز همیشه گفته‌ام به گونه‌ای زندگی کنید که شب راحت بخواب بروید و مهم‌تر از آن نانی را که به دست می‌آورید حلال و پاک باشد. همه چیز که فوتبال نیست. مگر می‌شود من به بازیکنم بگویم روبه‌روی پرسپولیس به گونه‌ای عمل کنید که بازی را واگذار کنید. دنیا دار مکافات است و این ثابت شده است. واقعاً برای برخی هواداران که به این موارد دامن می‌زنند متأسفم. آنها بدون اینکه نتایج و شرایط را بررسی کنند کورکورانه قضاوت می‌کنند. حتی فصل پیش به دلیل آنکه نتوانستیم با تیم پیکان برابر پرسپولیس امتیاز بگیریم از سپاهانی‌ها عذرخواهی کردم و پرسپولیسی‌ها از دستم ناراحت شدند اما چیزی که در دلم بود را گفتم. منتهی تقدیر این بوده است که پرسپولیس و سپاهان در کورس قهرمانی با تیم‌های من مواجه شده‌اند. حتی همان تیم‌ها نتوانسته‌اند برابر پرسپولیس نتیجه بگیرند و همه چیز را به من ربط می‌دهند.

تارتار با اشاره به شرایط هواداری و حضورش در اصفهان تصریح کرد: در زندگی‌ام به غیر از خدا از هیچکس نمی‌ترسم. با عنایتی که خدا داشته به اینجا رسیده‌ام. بدون هیچ ترسی به اصفهان آمده‌ام و تمام تلاشمان را برای موفقیت ذوب آهن انجام می‌دهیم.

این از شانس بد یک بازیکن است که با سلیقه مربی جور نیست

وی در خصوص بومی سازی در تیم ذوب آهن و پاسخ به انتقاداتی که برخی بازیکنان از وی مطرح کرده‌اند اظهار کرد: اولویت هر مربی تیم است. شاید در این نوع دیدگاه برخی بازیکنان نیز از بین بروند. تعدادی بازیکن داشته‌ام که هر وقت این اتفاقات برای آنان می‌افتد پیام‌های ناخوشایندی برایم ارسال کرده‌اند. اما بعد از چند سال همان دوستان حلالیت طلبیده‌اند. همه جای دنیا همین است. سلیقه مربی به این صورت است که یک بازیکن را نخواهد. مهم‌تر از آن این است که برای یک مربی اولویت تیم است نه فرد. این از شانس بد یک بازیکن است که با سلیقه مربی جور نیست و شاید در دو یا سه مقطع با همان مربی شرایطش به یکدیگر گره می‌خورد اما اگر همان افراد خود مربی شوند ما را بهتر درک می‌کنند.

از گلر های ذوب آهن فوق‌العاده راضی هستم

سرمربی گاندوها در خصوص میزان رضایتش از گلر های ذوب آهن اضافه کرد: از دروازه‌بانان تیم فوق‌العاده راضی هستم. حتی گلر زیر ۲۳ سالی که از تیم سایپا به جمع ما اضافه شده است؛ در کنار شهاب گردان و حبیب فرعباسی آینده روشنی برای این گلر می‌بینم. یک گلر از تیم‌های پایه به جمع تیم اضافه شده که او نیز خیلی خوب و آماده است و می‌تواند در جمع بازیکنان دیگر تجربه خوبی کسب کند.

وی با اشاره به استفاده از بازیکنان تیم‌های پایه ذوب آهن در تیم بزرگسالان افزود: واقعاً دوست دارم این کار را انجام دهم. حتی در ابتدای فصل از بازیکنان ناشناخته هم تست می‌گیرم. این را باید بگویم که واقعاً دوست دارم بازیکنان خوب و جوان را به فوتبال معرفی کنم. بازیکنی مثل علیرضا جهانبخش در هجده سالگی در داماش برای تیم خودم بازی می‌کرد. در تیم ذوب‌آهن افرادی مثل جلال مداحی، محمد حسین اسلامی، سهیل میر لوحی و مرتضی استکی بازیکنانی هستند که از پایه‌های ذوب آهن به جمع تیم اضافه شده‌اند و با آنها قرارداد بسته شده است. امیدوارم من و همکارانم بتوانیم کار ارزشمندی در همین زمینه انجام دهیم.

سازمان لیگ همه تیم‌ها را به یک چشم ببینید!

تارتار با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان لیگ افزود: ابتدا باید به آنها خدا قوت بگویم. چرا که در شرایط شیوع بیماری کرونا، لیگ سال گذشته خیلی خوب تمام شد. برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که تا حدودی خوب انجام گرفت. تنها گله‌ای که از آنها دارم این است که همه تیم‌ها را به یک چشم ببینند. این گونه نباشد که یک تیمی بتواند نظراتش را اعمال کند. اما تیمی که از نظر پشتوانه ضعیف است هر بلایی سرش بیاید. در واقع تنها انتقادم می‌تواند این باشد. امیدوارم با آمدن عزیزی خادم شرایط خوبی بر فوتبال کشور حاکم شود. حتی در موضوع رأی سایپا و پیکان نشان داده شد که می‌توان به این فدراسیون امیدوار بود. در آن رأی حتی ذوب آهن نیز ذی‌نفع بود و رأی عادلانه‌ای صادر شد.

آن هایی که در فضای مجازی تهمت می‌زنند را هرگز نمی بخشم/ الویت و خط قرمز من تیم است!

وی در خصوص دستاوردهای احتمالی فدراسیون فوتبال در زمان مدیریت عزیزی خادم تصریح کرد: نیروهای جوان همیشه به دنبال موفقیت هستند. آقای عزیزی خادم نیز جز آن مدیران جوان است. به نظر می‌رسد دوست دارد کاری کند که نامش در بین مدیران فدراسیون ماندگار باشد. به طور مثال همین که تلاش می‌کند سیستم کمک داور ویدئویی را به فوتبال ایران بیاورد نشان می‌دهد انگیزه‌های زیادی برای کار کردن وی وجود دارد. البته گذر زمان قضاوت ما را نشان می‌دهد و امیدوارم در این خصوص درست قضاوت کرده باشم.

هر مربی دوست دارد روزی مربی تیم ملی باشد

سرمربی ذوب آهن هدف گذاری کاری‌اش را تشریح کرد و افزود: هر مربی دوست دارد در کشورهای اروپایی مربیگری کند. اما باید واقع بین باشیم. در کشور ما مشکلات و تحریم‌های ظالمانه‌ای وجود دارد و امکان پیشرفت حداکثری مربیان وجود ندارد. در همین راستا موضوع ترانسفر شدن مربیان ایرانی خیلی ضعیف است. در تیم‌های حاشیه خلیج فارس نیز از مربیان خوب اروپایی استفاده می‌کنند و به دلیل بودجه خوبی که دارند به سراغ مربیان مطرح می‌روند. این یک رؤیا است که بتوانم در اروپا مربیگری کنم. اما هدفم این است که در بالاترین سطح فوتبال کشورم و در واقع تیم ملی سرمربی‌گری کنم. در اصل هر مربی این هدف را دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم.

اشتباهات داوری واقعاً ناراحتم می‌کند

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در خصوص ناراحتی و خوشحالی وی بیشتر در فوتبال از چیست، خاطر نشان کرد: اشتباهات داوری واقعاً ناراحتم می‌کند. برای همین است که تاکید دارم VAR به فوتبال ایران بیاید تا به یکی از آرزوهایم برسم. هر کسی ممکن است اشتباه کند. داور نیز یک انسان است. برای یک مربی هیچ چیز بدتر از اشتباه داوری نیست که به ضررش تمام شود. این اشتباهات داوری خیلی مرا اذیت می‌کند. امیدوارم برای داوران نیز هزینه بیشتری شود و دستمزد آنها به شرایط بهتری برسد. همچنین امیدوارم سیستم کمک داور ویدئویی به زودی وارد کشور شود تا اشتباه داور نتیجه بازی را تعیین نکند. نمی‌گویم عامدانه است اما اشتباهات سهوی ممکن است حق‌خوری شود. اگر سیستم مذکور باشد نه مربی و نه بازیکن اعتراض می‌کنند و نه حواشی کنار نیمکت‌ها را شاهد آن هستیم. حتی از کمیته انضباطی انتظار دارم برخورد مناسبی با مربیانی شود که اهل شلوغ کاری و تأثیر بر داور بازی‌ها هستند. در خصوص خوشحالی نیز مطمئناً موفقیت و برد تیم‌های تحت هدایتم باعث خوشحالی‌ام می‌شود.

مهدی تارتار در پایان در واکنش به کلمات مطرح شده این گونه هر کدام را توصیف کرد:

عزیزی خادم: رئیس جوان و با انگیزه

فیروز کریمی: شاید فنی‌ترین مربی تاریخ ایران

اصفهان: شهر تاریخی و زیبا

ذوب آهن: بهترین انتخاب

استقلال: رقیب دیرینه پرسپولیس

قاسم حدادی فر: بازیکن دوست داشتنی و با اخلاق

گفت‌وگو از: امیر شمس _ خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایمنا

کد خبر 534005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.