غلامی هم به مدال نقره جهان بسنده کرد/ قهرمانی از دست رفت

سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با شکست برابر حریفی از اوکراین به مدال نقره رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان بسنده کرد.

به گزارش ایمنا، در شب پایانی رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر موخامد علی اف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی ضعیف با نتیجه سنگین ۱۱ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند تا آذرپیر تنها طلایی تیم ۱۰ نفره کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی صربستان باشد.

به این ترتیب با توجه به شکست دو فینالیست ایران در ۵ وزن دوم و امتیازات کسب شده توسط روسیه، قهرمانی روسیه در این رقابت‌ها قطعی شد.

غلامی پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته برگزار شد، در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان به پیروزی رسید و در دور دوم نیز با نتیجه ۸ بر ۲ از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت. غلامی سپس با نتیجه ۵ بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز ایوارس سامسونوکس از لتونی را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و سید مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان می‌روند.

پیش از این امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید، محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی‌اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

منبع: ایسنا

کد خبر 533950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.