سوء‌قصد به الکاظمی برای برهم‌زدن آرامش عراق انجام می‌شود

وزیر امور خارجه سوء قصد به نخست وزیر عراق را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در پی تلاش برای سو قصد به نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی از سلامتی نخست وزیر عراق کسب اطمینان و ابراز خرسندی کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، حسین امیرعبدالهیان چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست، عراق برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.

فواد حسین نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از اهتمام رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه و توضیح آخرین تحولات مرتبط با این حادثه به نیابت از الکاظمی از رئیس جمهوری کشورمان نیز تشکر کرد.

وی تاکید کرد: هیچ فردی در این حمله آسیب ندیده است و مقامات مسؤول عراقی پیگیر تحولات هستند.

به گزارش ایرنا، گروه رسانه‌ای امنیتی عراق در بیانیه‌ای از سوءقصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام با حمله یک پهپاد بمب‌گذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبه‌رو شده است.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر عراق در این حمله پهپادی آسیبی ندیده است.

کد خبر 533879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.