کاهش جرم با پولی شدن سرویس‌های بهداشتی در سوئد!

شهر گوتنبرگ برای استفاده از تمام امکانات سرویس‌های بهداشتی عمومی شهرداری هزینه دریافت می‌کند؛ این خدمات قبلاً رایگان بود، اما دلیل اعمال این هزینه کاهش وندالیسم (خرابکاری) و فعالیت‌های غیرقانونی است که در سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قیمت استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی در شهر سوئد ۵ کرون (۵۰ سنت یورو) تعیین شده و با کارت قابل پرداخت خواهد بود.

اجرای این پروژه در تعدادی از سرویس‌های بهداشتی شهر نشان داد که امنیت منطقه افزایش و اعمال بزهکارانه نظیر تخریب اموال عمومی کاهش یافته بود چراکه مجرمان حاضر به پرداخت هزینه برای انجام کارهای غیرقانونی خود نبودند.

کاهش جرم با پولی شدن سرویس‌های بهداشتی در سوئد!

سرویس‌های بهداشتی این شهر به علت قرار گرفتن در نقاط کور فضاهای عمومی به مامن امنی برای افراد خلافکار تبدیل شده بود به طوری که گاهش شهروندان برای مراجعه به آن‌ها واهمه داشتند.

بعضی از افراد ممکن است از وضع مالیات بر این خدمات اولیه خشمگین شوند زیرا بسیاری دسترسی به توالت‌های عمومی را تقریباً مشابه حقوق شهروندی می‌دانند.

با این حال، مقامات شهری توضیح دادند که سرویس‌های بهداشتی پیش از این به دلیل استفاده از مواد مخدر، جرایم خشونت‌آمیز، فحشاء و شب‌مانی‌های معتادان بسیار ناامن شده بود. زباله‌های بهداشتی افراد بزهکار نیز اغلب منجر به انسداد لوله‌ها و همچنین شکستگی و آسیب به فضای داخلی شده بود.

به همین دلیل مسئولان شهری، منافع این اقدام را بر معایب آن بیشتر دانسته‌اند چرا که باعث تأمین امنیت و همچنین کاهش جرم و جنایت شده بود.

از شهروندان نیز خواسته شده که با طرح جدید همگام باشند چرا که نتایج نهایی آن به خود شهروندان باز می‌گردد و در واقع این طرح برای افزایش امنیت آن‌ها و کاهش رفتارهای بزهکارانه انجام شده است.

کاهش جرم با پولی شدن سرویس‌های بهداشتی در سوئد!

کد خبر 533876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.