رونق گردشگری با تقویت تعاملات شوراها

اعضای شورای اسلامی شهرستان سمنان و مهدی‌شهر در نشستی مشترک با حضور رئیس شورای اسلامی استان سمنان، راهکارهای افزایش تعاملات در راستای رونق گردشگری منطقه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهرستان سمنان و مهدی‌شهر صبح امروز (یکشنبه) در راستای برقراری تعاملات و تبادل تجربیات شهرهای همجوار و بررسی زمینه انجام فعالیت‌های مشترک برای دو شهرستان سمنان و مهدی‌شهر برگزار شد.

بیان دغدغه‌ها از زبان اعضای شورا

«حسین موسوی» رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در ابتدای نشست بر لزوم تعامل و افزایش ارتباطات شهرهای همجوار به ویژه شهرهای مهدی‌شهر، شهمیرزاد، درجزین، سمنان و سرخه، هم افزایی در اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی و شناخت پتانسیل‌های منطقه در راستای ارتقای بسترهای گردشگری تاکید کرد.

وی ایجاد مرکز همکاری‌های بین‌المللی جاده ابریشم در سمنان را گام مهمی در راستای تقویت ظرفیت‌های گردشگری منطقه برشمرد.

«مجید نظری» نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان نیز در این نشست با برشمردن پروژه‌های مشترک دو شهر مانند پروژه آبگرم، خواستار همکاری‌های دو طرف در راستای توسعه سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری شد.

«علی همتی» دیگر عضو شورای اسلامی شهرستان سمنان نیز با اشاره به احداث بزرگراه حرم تا حرم و نقشی که این بزرگراه در توسعه شهرهای همجوار دارد، بر ضرورت احیای مرکز همکاری‌های بین‌المللی جاده ابریشم تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «سید مرتضی متولیان» رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدی‌شهر گفت: ورودی‌های شهر مهدی‌شهر نمایانگر گردشگر پذیر بودن شهر نیست و باید مسیر دسترسی سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد با نگاه گردشگری و با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کویر، کوهستان و جنگل بازتعریف و بهسازی شود.

همچنین «حبیب الله اقیان» رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدی‌شهر توجه جدی به رونق گردشگری منطقه را بسیار اساسی دانست و انجام کارهای مشترک در این راستا را خواستار شد.

«علی اکبر معصومیان» دیگر عضو شورای اسلامی شهرستان مهدی‌شهر نیز با اشاره به اهتمام شورای مهدی‌شهر در دستیابی به قطب دامپروری کشور، هم افزایی و تعاملات شورای شهرها را بسیار سودمند دانست.

«حسین عرب» دیگر عضو شورا هم به افزایش تعاملات منطقه‌ای و رونق گردشگری اشاره کرد و «مهدیه سامعی» نیز بر لزوم اجرای برنامه‌های مشترک در راستای افزایش نشاط اجتماعی بخصوص در دوران پسا کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست مقرر شد تا ضمن ادامه دار بودن این قبیل نشست‌ها به صورت ماهیانه برنامه‌های اقدام مشترک در خصوص پروژه آبگرم، بهینه سازی مسیر دسترسی سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد (بلوار کردن جاده موجود)، مرکز همکاری‌های بین‌المللی جاده ابریشم و برگزاری جشنواره‌های گردشگری بررسی شود.

کد خبر 533580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.