نقصان‌های فرایند جمع‌آوری زباله شهری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمع بندی بازدید از شرایط یکی از شرکت‌های محل فعالیت پاکبانان در قالب نامه به شهردار اعلام و از وی در رابطه با اقدامات مقتضی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"جمع بندی بازدید از شرایط یکی از شرکت‌های محل فعالیت پاکبانان عزیز منجر به احصای نکاتی شد که در قالب نامه به شهردار محترم اعلام و از وی در رابطه با اقدامات مقتضی پیگیری می‌شود. موارد این نامه به شرح زیر است و در ادامه از آقای بقایی (معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان) دعوت می‌کنم که بخشی از متن این نامه را همین جا مطالعه کند که از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم. دلیل انتشار این پست هم بار سنگین مسائل حوزه فرهنگ سازی موارد بود که لازم دیدم به صورت عمومی منتشر شود.

اما نکات:

۱. کیسه‌های زباله پیش از حضور پاکبانان از سوی دوره گردها و حتی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد سازمان پسماند پراکنده می‌شود که نیاز به اجرای مجدد فرهنگ‌سازی مردمی برای تفکیک و نیز تذکر به شرکت‌های پیمانکاری بازیافت دارد.

۲. عدم تفکیک پسماند تر و خشک از سوی شهروندان هم منجر به افزایش حجم زباله شده و هم افراد را برای پیدا کردن مواد بازیافتی تحریک می‌کند که مشکل مورد یک را در پی دارد؛ لازم به ذکر است عدم تفکیک پسماند خطرناک (از جمله زباله‌های بیمارستانی) نیز بارها باعث مجروحیت پاکبانان شده است.

۳.و وسایل نقلیه شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد سازمان پسماند روباز هستند، به همین دلیل پس از جمع‌آوری مواد بازیافتی و حرکت در اتوبان‌ها بخشی از این مواد بازیافتی بر هم خوردن نظافت شهر را به همراه دارد که لازم به انجام اقدامات لازم از سوی سازمان پسماند است.

۴. با اینکه همواره طرح زوج و فرد برای بیرون گذاشتن زباله در محلات وجود داشته و در حال حاضر هم وجود دارد، عملاً در بعضی از نقاط رعایت نمی‌شود و هر شب پاکبانان ملزم به جمع‌آوری زباله هر محله هستند، طبیعی است که این اتفاق زحمت این عزیزان را دوبرابر کرده و از کیفیت کار خواهد کاست.

۵. عدم همراهی لازم از سوی سازمان خدمات موتوری مشکلاتی را در فرایند نظافت شهری ایجاد کرده است. برای نمونه رانندگان این خودروها، پاکبانان را در ابتدای برخی کوچه‌ها پیاده کرده و پاکبان باید کیسه‌های زباله را در این مسیر که بعضاً طولانی است شخصاً حمل کنند، نمونه‌های دیگر عدم شست‌وشوی خودروهای حمل زباله به صورت روزانه و دیر آمدن و زود رفت خودروهای شست‌وشوی جداول است.

۶. عدم سرکشی مدیران مربوطه منجر به عدم رسیدگی به وضعیت پاکبانان شده و همچنین ضعف در نظارت شده است.

۷. تغییر زمان اعلامی برای شروع فعالیت جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۳ به ۲۲.۱۵ به جهت محدودیت تخلیه تا شش صبح عملاً مغایر آموزش‌های مردمی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. "

کد خبر 533510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.