دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا در آلمان

مقامات بهداشتی کشور آلمان اعلام کرده‌اند که همه افراد می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دز دوم، دز تقویت کننده اکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در کشور آلمان در حال افزایش است، به طوری که شاخص هفتگی ابتلاء به بیماری صعودی است و به مرز نگران کننده‌ای رسیده است؛ بنابراین دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا مؤثرترین راه برای مقابله با شیوع موج جدید کرونا در نظر گرفته می‌شود.

مقامات بهداشتی دولت آلمان اعلام کرده‌اند که همه رده‌های سنی می‌توانند شش ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا دز تقویت کننده را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. آن‌ها دز سوم واکسن کرونا را کارآمدترین روش برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ دانسته‌اند.

لازم است افراد مسن، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و افراد دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت دز سوم واکسن کرونا قرار بگیرند زیرا آنتی‌بادی تولید شدن پس از دریافت واکسن کرونا پس از چندین ماه کاهش پیدا می‌کند و این افراد در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار می‌گیرند. دز سوم واکسن کرونا با نام‌هایی مانند "تکمیلی"، "تقویتی" یا "واکسن یادآور" موسوم است. محققان همچنان در حال بررسی تأثیر دز سوم واکسن کرونا بر سیستم ایمنی بدن افراد هستند.

کد خبر 533491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.