شهروندان باید شعار "اصفهان، شهر زندگی" را احساس کنند/ رفع مشکل مرزی منطقه ۹ و خمینی شهر

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه ادبیات مدیریتی شهر همگرا باید در مناطق ۱۵گانه شهرداری حاکم باشد، گفت: در برنامه ۱۴۰۱ باید یک چهارم محلات منطقه ۹ شهرداری کاندیدای محله محوری شود تا ارتقای کیفی محله در آنها به صورت جامع اتفاق افتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز _شنبه ۱۵ آبان ماه_ در دیدار با مدیر، معاونان و کارکنان منطقه ۹ شهرداری، اظهار کرد: در رویکرد جدید مدیریت شهری برای اداره شهر روش «شهر همگرا» انتخاب شده که به زودی کارگاه‌های آموزشی آن توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی ویژه کارکنان شهرداری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر اعم از شهرداری مرکزی و مناطق ۱۵ گانه بر اساس الگوی شهر همگرا حرکت خواهیم کرد، افزود: این الگو ادبیات و ابعاد مشخص دارد و مدیریت شهری ملزم به تبعیت از آن است، یکی از اولین اصول شهر همگرا، همگرایی در سازمان است تا نیروهای پراکنده منطقه ۹ به همگرایی دست پیدا کنند و از پراکنده کاری به شدت پرهیز شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: همزمان با ایجاد همگرایی سازمانی باید همگرایی با منابع محلی شامل بخش خصوصی، نخبگان و فرهیختگان محلی و مردم اتفاق افتد تا مردم در اداره محله و منطقه مشارکت داده شوند، البته فرایندهایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در الگوی شهر همگرا، شفافیت بسیار مهم است، در واقع نباید مواردی که در شهرداری باعث ایجاد رانت می‌شود را شاهد باشیم.

قاسم زاده یکی دیگر از اصول شهر همگرا را مسئولیت‌پذیری و بالتبع آن پاسخگویی دانست و گفت: هر کسی باید در حوزه خود پاسخگو باشد و این پاسخگویی به شهردار منطقه، شهردار اصفهان و مردم باید انجام شود؛ به عنوان مثال چنانچه موردی از کارتن خوابی در منطقه ۹ شهرداری اعلام شود، مسئول آن معاونت فرهنگی اجتماعی است و باید در مقابل این اختلال اجتماعی پاسخگو باشد، زیرا حتی نباید یک کارتن‌خواب در منطقه داشته باشیم، در واقع این مسائل که زیبنده شهر اصفهان نیست باید از طریق همگرایی رفع شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: مشکل خط مرز منطقه ۹ شهرداری اصفهان با خمینی شهر نیز باید رفع شود تا از سو استفاده برخی افراد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان شهرداری باید پیرامون روش مدیریت شهری با الگوی شهر همگرا تحقیق تا ذهنیت روشنی از آن پیدا کنند چرا که در صورت پیاده سازی، به یک روش مدیریتی در مناطق ۱۵ گانه شهر دست پیدا خواهیم کرد و شاهد پراکندگی و تنوع سبک مدیریت در مناطق نخواهیم بود.

قاسم زاده با تاکید بر اینکه ادبیات مدیریتی شهر همگرا باید در مناطق ۱۵ گانه شهرداری حاکم باشد، اظهار کرد: در روش شهر همگرا، محله محوری بسیار مهم است از این رو در برنامه ۱۴۰۱ باید یک چهارم محلات منطقه ۹ شهرداری کاندیدای محله محوری شود تا ارتقای کیفی محله در آنها به صورت جامع اتفاق افتد و مردم محله‌ها تغییر و افزایش کیفیت زندگی را احساس کنند، در واقع مردم باید شعار اصفهان شهر زندگی را در محله‌ها احساس کنند.

کد خبر 533448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.