برگزاری تظاهرات "جمعه فرصت نهایی" علیه نتایج انتخابات در بغداد

منابع خبری عراق از تظاهرات شهروندان عراقی در اطراف منطقه سبز بغداد در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند.

به گزارش ایمنا، شبکه سومریه نیوز عراق امروز (جمعه) اعلام کرد: شماری از شهروندان عراقی در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در اطراف منطقه سبر بغداد تظاهرات کردند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی مستقر در مقابل ورودی منطقه سبز شکل گرفت. طبق اعلام سومریه نیوز، این درگیری‌ها منجر به مجروح شدن شماری از معترضان شد.

معترضان عراقی همچنین به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. تظاهرات امروز بغداد پس از آن آغاز شده است که کمیته موسوم به "کمیته آماده سازی تظاهرات علیه نتایج انتخابات" عراق روز گذشته خواستار برگزاری تظاهرات در صورت عدم تغییر نتایج انتخابات شد.

این کمیته با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز با شعار "جمعه فرصت نهایی" شد. کمیته مذکور همچنین اعلام کرد که پس از آن وارد فاز تازه‌ای از اعتراضات می‌شود.

از زمانی که کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی که در دهم اکتبر برگزار شد را اعلام کرد، گروه‌های شیعی مخالفت خود را با نتایج این انتخابات اعلام کردند و به دنبال آن گروهی از شهروندان عراقی به تظاهرات در مناطق مختلف این کشور پرداختند.

طبق نتایج اولیه و تقریباً قطعی انتخابات پارلمانی عراق، حزب مقتدی صدر با کسب ۷۳ کرسی، بزرگترین برنده این انتخابات اعلام شد و تأثیر بسزایی در تشکیل دولت خواهد داشت.

ائتلاف نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق، با کسب ۳۷ کرسی، پس از جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمان در میان احزاب شیعه را از آن خود کرد؛ اما ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری نسبت به سال ۲۰۱۸ کرسی‌های کمتری در پارلمان به دست آورد. احزاب کُرد هم ۶۱ کرسی به دست آوردند.

برگزاری تظاهرات "جمعه فرصت نهایی" علیه نتایج انتخابات در بغداد

برگزاری تظاهرات "جمعه فرصت نهایی" علیه نتایج انتخابات در بغداد

منبع: ایسنا

کد خبر 533419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.