طرز تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک مجلسی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کاپ کیک خیس شکلاتی مجلسی به همراه نکات مهم برای آماده سازی کرم کره شکلاتی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، نوع و نحوه پذیرایی یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای برگزاری یک مهمانی مجلسی است. اگر با مهمان‌های خود بسیار تعارف دارید می‌توانید با طبخ این کیک رضایت آنها را جلب کنید. کیک خیس شکلاتی یک کاپ کیک مجلسی است که بافت نرمی دارد و اصلاً خشک نخواهد بود. این دسر را می‌توان با انواع شربت‌ها، چایی، نسکافه، قهوه، شیر و شیر کاکائو سرو کرد. باید توجه کنید که این مافین شکلاتی از محبوب ترین دسرها برای کودکان است بنابراین در وعده صبحانه یا عصرانه به راحتی می‌توانید یک دسر بدون مواد نگهدارنده برای فرزندان دلبند خود تهیه کنید. این کیک انتخاب اول طرفداران کاکائو و شکلات است.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی مجلسی

آرد ساده ۱ و ۲/‏۱‬ پیمانه
بیکینگ‌پودر ۴/‏۳‬ قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو (شیرین نشده) ۴/‏۳‬ پیمانه
شکر آسیاب شده ۱ و ۲/‏۱‬ پیمانه
جوش شیرین ۱ و ۲/‏۱‬ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
اسانس وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
روغن مایع ۴/‏۱‬ پیمانه
باترمیلک ۴/‏۳‬ پیمانه
نمک ۴/‏۳‬ قاشق چای‌خوری
آب گرم ۴/‏۳‬ پیمانه
کپسول کاغذی ۲۰ عدد

مواد لازم برای تهیه کرم کره شکلاتی

کره ۱ و ۴/‏۱‬ پیمانه
پودر شکر ۴ پیمانه
پودر کاکائو (شیرین نشده) ۴/‏۳‬ پیمانه
اسانس وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی مجلسی

طرز تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک مجلسی

مرحله اول

در ابتدا باید ظرف قالب کاپ کیک را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. سپس دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا در حین مخلوط شدن مواد، گرم و آماده پخت شود. در این میان، کره را از فریزر خارج کنید تا در دمای محیط قرار بگیرد.

مرحله دوم

آرد، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر، شکر، نمک و جوش شیرین را در ظرفی بریزید و به آرامی آنها را هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند.

مرحله سوم

در این مرحله ظرف دیگری بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. سپس تخم مرغ‌ها را با روغن مایع، اسانس وانیل، باترمیلک و آب گرم به میزانی که گفته شده مخلوط کنید تا مواد یکدست و صاف شوند.

مرحله چهارم

مواد مخلوط شده با آرد را به این مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود. این مایه کاپ کیک شکلاتی است که تهیه شد. شما می‌توانید آنها را داخل کپسول‌های کاغذی تهیه شده بریزید و یا میان آنها طبق ذائقه خود مغزیجات قرار دهید.

مرحله پنجم

پس از پر شدن کپسول‌ها، قالب را در فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه مواد شما پخته شود. سپس به سراغ تهیه کرم کره شکلاتی بروید.

مرحله ششم

یک ظرف بزرگی را بردارید و در آن کره را به میزان تعیین شده بریزید. پس از آن کره را با همزن دستی هم بزنید تا روی آن حبابی مانند شود.

مرحله هفتم

در این مرحله اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو به ظرف کره اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. پودر شکر را پیمانه پیمانه اضافه کنید به طوری که بعد از هر پیمانه مواد را کاملاً هم بزنید و سپس پیمانه بعدی را اضافه کنید.

مرحله هشتم

کره کاکائویی آماده شده را در ماسوره بریزید و روی کاپ کیک‌های آماده شده را با آن پر کنید. آن را دو ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آن را میل کنید.

طرز تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک مجلسی

نکات کلیدی تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی مجلسی

  • در مرحله چهارم اگرچه با مخلوط دو ظرف مواد با سفت شدن آنها رو به رو شدید، ماده‌ای اضافه نکنید چرا که در ادامه مواد شما رو به نرمی می‌رود.
  • برای سنجش پختگی کیک خود می‌توانید از چنگال استفاده کنید. چنگال را به داخل کاپ کیک فرو ببرید و در بیاورید. اگر مواد به چنگال شما چسبید، به معنای آن است که کیک شما نیاز به پختن دارد اما اگر بعد از بیست دقیقه با فرو کردن چنگال به داخل هیچ مواد با چنگال بالا نیامد، این به معنای آن است که کیک شما پخته است.
  • باترمیلک را می‌توانید با مخلوط یک پیمانه aیر پرچرب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو تهیه کنید. مواد مخلوط شده پس از ده دقیقه استراحت قابل استفاده در تهیه کاپ کیک خیس شکلاتی هستند.
  • طرز تهیه و میزان مواد لازم این دسر برای ۵ نفر در نظر گرفته شده است.
  • به جای کره کاکائویی می‌توانید از میوه برای تزئین آن استفاده کنید.
  • کاپ کیک شکلاتی را بدون فر و در قابلمه نیز می‌توان تهیه کرد.
کد خبر 533412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.