مراقب باشیم فرهنگ اسلامی را از ما نگیرند/دشمنان به دنبال برهم ریختن آرامش عمومی بودند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان همواره سعی کردند که فرهنگ کشورهای اسلامی را تغییر دهند، متأسفانه این اتفاق افتاده است و امروز برخی از لباس‌های جوانان از فرهنگ غربی تأثیر گرفته است. باید مراقب بود که فرهنگ اسلامی را از ما نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز _جمعه ۱۴ آبان _ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: تمامی برادران و خواهران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، نخستین نشانه انسان‌های متقی این است که اخلاص دارند، نشانه بعدی این است که از فرصت‌ها استفاده می‌کنند، زیرا مؤمن در کار خود مأیوس نمی‌شود و همواره بر خدا تکیه و از فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم در خصوص صفات مؤمن، گفت: نخستین صفت مؤمن این است که در نماز خود خشوع کند، خودداری از کارهای بیهوده دومین صفت مؤمن است و صفت بعدی این است که به هیچ عنوان شهادت دروغ نمی‌دهد، امیدواریم خداوند به همه ما توفیق عمل صالح را عطا فرماید.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه، تاکید کرد: ۱۳ آبان، روز با عظمتی است زیرا در این روز، دشمن سعی داشت با تبعید امام خمینی (ره) به ایشان ضربه بزند، اما این تبعید به ضرر دشمن ختم شد؛ در این روز تعدادی از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند، اما این حادثه کشور را به طرف حق حرکت داد، حتی لانه جاسوسی در ۱۳ آبان تسخیر شد و امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند انقلاب دومی شکل گرفت.

وی افزود: اگر قرار بود آمریکایی‌ها در ایران بمانند و علیه انقلاب توطئه کنند، شاید امروز ایران به رتبه والا نمی‌رسید، بسیاری از کشورها انقلاب کردند، اما نتوانستند آمریکا را از کشور خود بیرون کنند؛ همچنین حوادث طبس و امداد الهی باعث زمین خوردن نیروی‌های نظامی آمریکا شد.

طباطبایی با بیان اینکه ۱۳ آبان سالروز تأسیس شورای فرهنگی عمومی است، خاطرنشان کرد: این شورا به دنبال پیاده کردن فرهنگ اسلامی در کشور است، زیرا فرهنگ هویت انسان است؛ بنا بر این باید سعی کرد که هویت اسلامی باشد. دشمنان همواره سعی کردند که فرهنگ کشورهای اسلامی را تغییر دهند، متأسفانه این اتفاق افتاده است و امروز برخی از لباس‌های جوانان از فرهنگ غربی تأثیر گرفته است. باید مراقب بود که فرهنگ اسلامی را از ما نگیرند.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته در دریای عمان نفتکش ایرانی دزدیده شد و آمریکا حمایت کرد، اما نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هلی برد این نفتکش را باز پس گرفتند، بنابراین آمریکا دزد است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت از صدا و سیما به دلیل پوشش شفاف این اتفاق تشکر می‌کنم، زیرا این اقدام صدا و سیما باعث شد مردم نسبت به این اتفاق صبوری کنند در صورتی که دشمنان به دنبال بهم ریختن آرامش عمومی در ایران بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از بزرگان معنای تقیه را نفهمیدند و فکر می‌کنند تقیه یعنی ترس در صورتی که تقیه به معنای این است که از آنچه که به دین ضربه می‌زند، دوری به جوییم و باید از هرگونه تفرقه پرهیز کنیم. کسانی که در افغانستان شیعیان را می‌کشند اهل سنت نیستند، زیرا آمریکا سعی می‌کند در بین مسلمانان تفرقه بیاندازد. امیدواریم خداوند به همه ما بیداری اسلامی عطا فرماید.

کد خبر 533330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.