ائتلاف اوپک پلاس: بحران جهانی انرژی مشکل ما نیست

ائتلاف اوپک پلاس صراحتاً درخواست جو بایدن و کاخ‌سفید برای تولید بیشتر نفت خام را رد و اعلام کرد :« مشکل شما مشکل ما نیست».

به‌گزارش ایمنا و به نقل از اویل پرایس، ائتلاف اوپک پلاس در کنفرانس مطبوعاتی پس‌از اجلاس سران خود در روز پنجشنبه در پیامی تند اعلام کرد: «مشکل شما مشکل ما نیست».
عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان، با اشاره به بحران انرژی و افزایش قیمت آن تاکید کرد: «مشکل، نفت نیست».
درواقع بحران انرژی با بحران گاز طبیعی آغاز شد که درنهایت به بحران زغال‌سنگ و بعد به کودهای شیمیایی، مواد غذایی و بحران‌های مختلف در آسیا و سراسر جهان تبدیل شد.

برخی با توجه به افزایش قیمت نفت و بنزین می‌گویند صنعت نفت هم در بحران قرار دارد اما طبق گفته وزیر انرژی عربستان، افزایش قیمت نفت خام در مقایسه با افزایش قیمت گاز طبیعی و زغال‌سنگ چیزی نیست.
ائتلاف اوپک پلاس صراحتاً درخواست جو بایدن و کاخ‌سفید برای تولید بیشتر نفت خام را رد کرده و به طرح خود برای افزایش تدریجی ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آینده را ادامه می‌دهد.
کاخ‌سفید در پاسخ به این تصمیم اوپک پلاس گفت از هر ابزاری برای مقابله با بحران در بازارهای انرژی استفاده می‌کند. آمریکا اعلام کرد به‌نظر می‌رسد این ائتلاف تمایلی به استفاده از قدرت خود برای بهبود اقتصاد جهان ندارد.
وزیر انرژی عربستان بارها تاکید کرده دنیا از بحران کرونا خارج نشده و نباید نسبت‌به افزایش تولید محتاط بود. اما آمریکا، ژاپن و هند مخالف این نظر هستند.

منبع: تسنیم

کد خبر 533306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.