ذوب‌آهن- سپاهان/جدال تارتار و محرم در ایستگاه فولادشهر

ذوب آهن و سپاهان در هفته چهارم لیگ بیست و یکم با یکدیگر پیکار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان امروز از ساعت ۱۸ در هفته چهارم بیست و یکمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه فولاد شهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته دوم رقابت‌ها برابر استقلال بازی را واگذار کرد و در هفته پیشین نیز به دلیل حضور بازیکنانش در تیم ملی امید به مصاف پیکان نرفت. از طرفی شاگردان تارتار بعد از دیدار با استقلال بازی مهم دیگری را با مدعی قهرمانی لیگ امسال یعنی سپاهان برگزار خواهند کرد. در آن سوی میدان تیم محرم نوید کیا لیگ برتر را با سه برد پیاپی و بدون گل خورده آغاز کرده و برای ادامه روند امتیاز گیری در لیگ به مصاف رقیب دیرینه خود خواهد رفت. باید دید در شهرآورد همیشه جذاب و البته حساس اصفهان تارتار و نوید کیا کدامیک موفق خواهد بود و آیا سرمربی گاندو های اصفهانی می‌تواند روند رو به رشد زرد پوشان را متوقف کند یا خیر.

وضعیت دو تیم

تیم ذوب آهن اصفهان در حال حاضر با سه امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. مهدی تارتار و شاگردانش فصل را نسبتاً خوب آغاز کرده‌اند. آنها در هفته اول مسابقات لیگ برتر در آبادان به مصاف صنعت نفت رفتند و با یک گل پیروز شدند. هفته دوم نبرد آنها با استقلالِ مجیدی بود که در نهایت ذوبی ها با دو گل مغلوب شدند. هفته سوم بازی‌ها نیز مصاف آنها با پیکان لغو شد. اکنون تارتار و تیمش با فاصله‌ای یازده روزه از آخرین بازی خود باید پا به دربی بزرگ اصفهان بگذارند. جایی که آنها مقابل سپاهان اصفهان قرار می‌گیرند و بدون شک هواداران ذوب آهن امیدوار هستند تا بتوانند سه امتیاز حساس را در خانه کسب کنند.

در سوی مقابل سپاهان قرار دارد. تیم بی رقیب لیگ برتر تا این جای کار در هفته چهارم در دربی اصفهان باید برابر ذوب آهن قرار بگیرد. سپاهانی‌ها در دومین فصل حضور محرم نویدکیا لیگ برتر را به بهترین شکل ممکن شروع کرده‌اند و از سه بازی لیگ برتری خود موفق به کسب ۹ امتیاز شده‌اند. همچنین تفاضل گل بهتر آنها باعث شده تا بالاتر از استقلال قرار بگیرند و اکنون صدر جدول مسابقات را در اختیار داشته باشند. محرم و شاگردانش برای اینکه بار دیگر مهر تأییدی بر قدرت بالای خود بزنند باید از سد ذوب آهن بگذرند. نکته ویژه در خصوص سپاهان این است که آنها تا به اینجای فصل هنوز هیچ گلی دریافت نکرده‌اند و این نشان از قدرت بالای خط دفاعی این تیم دارد. در خط حمله نیز آنها با ۶ گل زده در کنار گل گهر سیرجان صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند و همین مسئله است که باعث تمایز آنها از سایر باشگاه‌ها شده است.

ذوب آهن- سپاهان/جدال تارتار و محرم در ایستگاه فولاد شهر

تارتار رکوردها را جا به جا می‌کند؟

نکته ویژه این مسابقه شرایط همین روزهای دو تیم را تأیید می‌کند و آن هم ناکامی ذوب‌آهن در شکست رقیب همشهری است که از لیگ هفدهم به بعد رقم نخورده است. اما طلسم طولانی مدت دیگر ذوب آهن مربوط به آمار خانگی مقابل سپاهان است؛ آخرین برد ذوب آهن در نقش جهان رخ داد و این تیم ۵ سال است نتوانسته در فولادشهر پیروز شود.
آخرین برد سبزپوشان در دربی اصفهان دقیقاً به روزی برمی‌گردد که محرم نویدکیا از فوتبال خداحافظی کرد و سپاهان دو بر صفر در شرایطی مغلوب ذوب‌آهن شد که مجتبی حسینی سرمربی سبزپوشان بود و عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال سپاهان.

مستحکم همچون خط دفاع سپاهان

همانطور که اشاره شد سپاهانی‌ها تا این جای کار هیچ گلی را از رقبای لیگ برتری خود دریافت نکرده‌اند و به نوعی گلر خارجی این تیم سه کلین شیت را ثبت کرده است. هماهنگی خط دفاع و دروازه سپاهان نشان داده آنها بازی به بازی بهتر می‌شوند و دیگر مدعیان لیگ بیست و یکم کار سختی برای باز کردن قفل دروازه زرد پوشان دارند. البته باید عملکرد خط دفاع و دروازه سپاهان را در دیدارهای مهم لیگ برتر هم نظاره گر بود و عیار آنها را در این خصوص سنجید. شاگردان مهدی تارتار در دو بازی گذشته خود نیز نشان داده‌اند بازیکنان دونده ای دارند و در خط حمله زهر دار بوده‌اند. باید دید در بازی حساس شهرآورد اصفهان مهاجمان سبزپوش می‌توانند دروازه حریف خود را باز کنند یا خیر.

ذوب آهن- سپاهان/جدال تارتار و محرم در ایستگاه فولاد شهر

آمار رویارویی گاندوها و سپاهان

ذوب‌آهن و سپاهان تاکنون ۶۸ بار در دیدارهای رسمی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۶ بار سپاهان و ۱۸ بار ذوب آهن پیروزی را به نام خود ثبت کرده، ضمن اینکه ۲۴ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

از ۶۸ رویارویی دو تیم، ۴۰ بازی مربوط به رقابت‌های لیگ برتر است که از این ۴۰ بازی سپاهان ۱۹ برد و ذوب آهن ۱۱ برد در کارنامه دارند و ۱۰ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. به این ترتیب سپاهان در صورت پیروزی در دیدار فردا به برد بیستم خود در لیگ برتر برابر ذوب آهن می‌رسد.

در همه دربی‌های رسمی قبلی ۱۴۲ گل به ثمر رسیده است که سپاهان ۸۰ گل و ذوب آهن ۶۲ گل به ثمر رسانده‌اند.

کد خبر 533282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.