بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه می‌توان از مشکلات عبور کرد، گفت: هیچ بانکی حق ندارد برای مطالباتش، کارخانه‌ای را تعطیل کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌ها در سفر به استان سمنان، با حضور در جلسه شورای اداری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و دانشجو و تاکید بر اهمیت روز استکبارستیزی اظهار کرد: ۱۳ آبان نماد مبارزه با استبداد و استکبار است و ما باید بر داشته‌های خود اتکا و بر عنایت خدا اعتماد کنیم.

وی در یک تقسیم‌بندی، خدمت به مردم را سه گونه برشمرد و گفت: یک عده دنبال خدمت منفعت‌گرایانه به مردم هستند، نوع دیگر خدمت اومانیستی است؛ و نوع سوم، گره‌گشایی از مشکلات مردم برای خداست که هم مشکلات جامعه را حل می‌کند و هم رضایت خدا را همراه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمینه خدمت به مردم برای مدیران فراهم است، آنان را به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل مردم فراخواند و افزود: مسئولان باید در مقابل خدا، ارباب رجوع، مردم و مدیر بالادست پاسخگو باشند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید در مقابل اقدامات و یا ترک فعل‌ها پاسخگو باشند، گفت: روحیه پاسخگویی همان مسئولیت‌پذیری است و باید خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانیم، چرا که پاسخگو بودن سازمان اداری، روابط ناسالم اداری را از بین می‌برد.

وی همچنین هرگونه معطلی بدون توجیه مردم را ناصحیح دانست و افزود: اینکه یک بانکی، کارخانه‌ای را برای طلبش مصادره کند درست نیست و هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالباتش کارخانه یا کارگاهی را تعطیل کند، چون تعطیلی واحدهای تولیدی، برخلاف سیاست‌های کلان کشور و دولت است.

رئیس جمهور، مدیران دولت را موظف به تلاش برای اشتغال‌زایی دانست و گفت: نمی‌توانیم ببینیم یک زیرساختی در یک واحد تولیدی در کشور وجود دارد اما خانواده‌ای دچار مشکل اشتغال و معیشت و اشتغال است.

رئیسی درباره مشکل کمبود آب در استان سمنان تصریح کرد: در مرکز استان با حضور همه دستگاه‌های مرتبط و دست‌اندرکاران برای رفع این مشکل جلساتی تشکیل شود و این مشکل را حل کنید.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در استان سمنان گفت: جان باختن حتی یک نفر در جاده‌ها زیان‌بار است و میزان بالای تلفات جاده‌ای قابل قبول نیست.

رئیس جمهور درباره اقدامات دولت برای حل مشکلات مردم استان سمنان گفت: ساخت یک مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در میامی آغاز می‌شود و بنیاد مسکن نیز به تغییر مکان روستاهایی که دچار مشکل رانش زمین هستند، اقدام می‌کند.

رئیسی همچنین ضمن تاکید بر ایجاد بازار صنایع دستی برای تولیدکنندگان این صنایع در استان خطاب به استاندار سمنان، گفت: خام‌فروشی محصولات معادن استان کار اشتباهی است و باید ارزش افزوده برای آن ایجاد شود.

وی رئیسی ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه کشاورزی، معدن و گردشگری را خوب توصیف کرد و گفت: طبق قانون، باید یک درصد حق روستاییان از سوی بهره‌برداران معادن پرداخت شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر تهدیدی را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: آینده را بسیار روشن می‌بینم و علی‌رغم همه تهدیدها باورمان این است که می‌توان با تلاش و همدلی از مشکلات عبور کرد.

کد خبر 533276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.