راهکار حل مشکل کم‌آبی، مدیریت درست و اصلاح الگوی مصرف و کشت است

رئیس جمهور راهکار حل مشکل کم‌آبی را مدیریت درست و اصلاح الگوی مصرف و کشت دانست و گفت: مقرر شد کارگروهی زیرنظر استاندار سمنان تشکیل شود تا با مدیریت درست و راهکارهای مناسب، از منابع کنونی آب استان به نحوی استفاده شود که نگرانی مردم برطرف گردد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست خبری پایان سفر به استان سمنان در پاسخ به سوالی درباره مشکل کم‌آبی استان اظهار کرد: کمبود آب، مسئله‌ای فرا استانی و فراملی است و بسیاری از کشورهای منطقه هم با آن مواجه‌اند، اما برای مقابله با آن باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از آب و اصلاح الگوی مصرف و کشت گفت: باید به سمت استفاده بهینه و مدیریت شده از منابع آبی حرکت کنیم و بی‌تردید اگر نگاه جدیدی به این حوزه داشته باشیم، می‌توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

رئیس جمهور استاندار سمنان را موظف کرد درباره پیشرفت راهکارهای اتخاذ شده و اقدامات برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی، به طور مستمر، به مردم استان گزارش دهد.

رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت و ایمنی پایین جاده‌های مواصلاتی استان سمنان و بالا بودن میزان سوانح و تلفات جاده‌ای گفت: بالا بودن حوادث و تلفات جاده‌ای به خاطر ایمنی و کیفیت پایین جاده‌ها به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست و وزیر راه و شهرسازی موظف است با اولویت این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: در جریان این سفر در حوزه صنعت، کشاورزی، آب و بهداشت و درمان استان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و معاونت اجرایی رئیس جمهور روند اجرای این مصوبات را با دقت پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 533275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.