۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای مصرف صنایع استان سمنان آماده است

وزیر نیرو گفت: مهمترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است که هم اکنون نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص دارد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر محرابیان بعد از ظهر _ پنجشنبه ۱۳ آبان ماه_ در نشست شورای اداری استان سمنان که با حضور رئیس جمهور به میزبانی سالن هلال احمر تشکیل جلسه داد با بیان اینکه استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته مواجه است، اظهار کرد: در استان سمنان بالاتر از متوسط کشوری آب، صرف بخش کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه سد شهید شاهچراغی دامغان، سد مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره برداری است، افزود: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سد نمرود توافق شد تا از شنبه تملک روستا انجام گیرد.

ظرفیت ۷ میلیون مترمکعبی فینسک

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت مشکلی در بحث آب شرب سمنان وجود ندارد، گفت: چشمه روزیه به تنهایی می‌تواند آب مورد نیاز را تأمین کند از سوی دیگر سد فینسک برای اطمینان از تأمین آب، پیش بینی شده و هفت میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

محرابیان با بیان اینکه مهمترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است که هم اکنون نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص دارد، تصریح کرد: این مهم از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه طی ۲ سال به ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مشکلات خط انتقال استفاده از پساب، نیاز است تا درون حوزه استان برطرف و این پروژه اجرایی شود، افزود: در مورد سد دامغان نیز مباحثی عنوان شد که اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد کالپوش بهترین کیفیت و کمیت آب را دارد خط انتقال با مشکل مواجه است که نیاز است طی تعامل با روستاییان در داخل استان برطرف شود، گفت: با انتقال آب از سد کالپوش، مشکل آب شاهرود نیز برطرف خواهد شد همچنین مجوز سه حلقه چاه، آب صنعت شاهرود صادر شده است.

منبع: مهر

کد خبر 533251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.