مقتدایی: دادگستری با توجه بیشتری پیگیر مسائل محیط زیستی اصفهان باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها است محیط زیست اصفهان مورد بی مهری قرار گرفته و بخشی از ظلمی که به طبیعت این منطقه شده باید با توجه بیشتری توسط مجموعه دادگستری بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی، صبح امروز _پنجشنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: برخی از بخش‌های هر جامعه، رکنی از آن بوده و آرامش حاکم بر جامعه ناشی از نقشی است که این بخش‌ها در جامعه ایفا می‌کنند. اگر امروز در جامعه امنیت به عنوان موضوعی سرآمد مورد قبول همگان بوده، حاصل تلاش‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و افرادی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند تا مردم احساس امنیت کنند.

وی افزود: با توجه ویژگی‌های خاص استان اصفهان، دادگستری از اهمیت بیشتر و جایگاه مهمتری برخوردار است. اگر در جامعه‌ای اعلام شکایت از تخلفات منجر به عدم اقدام به تخلف شود، آن جامعه لنگرگاه لازم برای برقراری امنیت را دارد.

دادگستری بستری برای فعالیت سایر بخش‌ها است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دادگستری نه تنها به عنوان بخشی از یک قوه، بلکه به عنوان بستری برای فعالیت سایر بخش‌ها باید فعالیت خود را ساماندهی کند.

مقتدایی با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی حضور داشته و بالاترین آمار تعاونی در کشور متعلق به استان اصفهان است، گفت: بیشترین میزان دامداری‌ها در بخش تولید، عمده‌ترین بخش‌های مربوط به ساخت ساز، راه و حمل و نقل از جمله مواردی است که اصفهان در آن قطب کشور بوده و بخشی از موانع مختلف در این استان ایجاد شده و کارهای حقوقی کشور در این استان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر نظم و انضباط در رسیدگی به شکایات در دادگستری اصفهان در حد بالاتری برقرار شود، به کل کشور کمک شده و به عنوان استانی پیشرو چنین توقعی از دادگستری آن وجود دارد.

سال‌ها است محیط زیست اصفهان مورد بی‌مهری قرار گرفته است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال‌ها است محیط زیست اصفهان مورد بی مهری قرار گرفته و بخشی از ظلمی که به طبیعت این منطقه شده باید با توجه بیشتری توسط مجموعه دادگستری بررسی شود؛ همانطور که در زمان دادستانی آقای حبیبی در اصفهان، مشعل‌های مازوت سوز پلمپ شد که بخشی از ایفای نقش دادگستری برای جلوگیری از ظلم به مردم اصفهان بوده است.

مقتدایی افزود: اصفهان با شهرهایی همچون کرج که بارندگی بیشتری دارد قابل مقایسه نیست. میزان آلودگی تهران اکنون کمتر از اصفهان بوده و تعداد روزهای سالم اصفهان آنقدر اندک است که خجالت می‌کشیم آن را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری باید تلاش خود را انجام دهد تا رونق تولید، خلق ثروت در جامعه و جلوگیری از تعدی بیش از پیش در اصفهان انجام شود. حجم مراجعات به دادگستری اصفهان بسیار زیاد بوده که از طرفی نشاندهنده اعتماد مردم به دادگستری و از طرفی اهمیت رسیدگی به شکایات آنها است.

کد خبر 533198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.