آمادگی شهرداری برای برگزاری مراسم دومین سالگرد سردار دل‌ها

شهردار کرمان گفت: برای برگزاری دومین مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها، آمادگی داریم و در حال تدارک اقدامات لازم هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف تبریزی در جلسه‌ای که با حضور اعضای کارگروه بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهرداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار دل‌ها لزوم برنامه‌ریزی جامع و کامل برای ارائه خدمات به زائران مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرداری، ارگان‌های دیگر نیز در آماده‌سازی فضای سالگرد دخیل هستند، به اعلام آمادگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برای همکاری اشاره کرد و افزود: در مسیر پیاده‌راه به سمت گلزار شهدا، مساجد، هیأت‌ها و تکایایی وجود دارد که می‌توانند بخشی از فضا آرایی و برپایی موکب‌ها در مسیر را برعهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ارگان دیگری بخواهد به‌خوبی در فضا آرایی مسیر پیاده‌راه به سمت گلزار و مزار سردار دل‌ها با شهرداری همکاری کند، به شرط انجام کارِ باکیفیت، همکاری خواهیم کرد و در این زمینه مانعی وجود ندارد.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه فضاسازی در این مسیر باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به حادثه نشود، تنوع در شکل و محتوای فضا آرایی برای برگزاری مراسم را نیز حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مراکز خدماتی مانند رستوران‌ها، مراکز درمانی و مکان‌های گردشگری پیرامون نیز باید به زائران معرفی و فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار در اطراف مجموعه پردیسان «قائم (عج)» و سطح شهر برای گردشگران فراهم شود.

شَعرباف تبریزی ادامه داد: در این راستا می‌توان با استفاده از چاپ و انتشار ویژه‌نامه‌ای با در نظر گرفتن نیازهای زائران، محصولات اقتصادی و غیراقتصادی، خدمات و مراکز خوب و مکان‌های گردشگری را به مردم معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن محلی برای بازی و نگهداری کودکان نیز می‌تواند مدنظر قرار گیرد، گفت: هرچه بتوانیم فرصت‌ها و خدمات جانبی را برای زائران ایجاد کنیم، موفق‌تر خواهیم بود و لازم است برای فضاهای اطراف مجموعه پردیسان «قائم (عج)» نیز برنامه داشته باشیم تا هرچند به‌صورت موقت بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

شهردار کرمان همچنین به تسهیل رفت‌وآمد مردم به سمت گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: بخشی از مسیر، پیاده‌راه است و در بخش دیگر برای تسهیل رفت‌وآمد مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شود.

شعرباف ادامه داد: در این خصوص لازم است از لحاظ ترافیکی دسترسی‌ها به گلزار شهدا و مجموعه پردیسان «قائم (عج)» ایمن‌سازی شود.

وی بر ایجاد هویت بصری ثابت در فضاسازی تأکید کرد و گفت: در روند اطلاع‌رسانی و ایجاد تابلوهای راهنما برای زائران، بهتر است به‌صورت شبکه‌ای و پیوسته کار کنیم و برای بهتر دیده‌شدن، هویت متمایز و گرافیک واضحی داشته باشیم.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود نوشته‌های جذابی تهیه و با کمک بخش خصوصی در خصوص طراحی نورپردازی در محل، تمهیدات لازم اندیشیده شود، به علاوه تهیه نقشه راهنمای گردشگری برای زائران نیز مهم است و آماده‌سازی پیاده‌راه گذر فرهنگی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» ضرورت دارد.

شعرباف بابیان اینکه مسیر «بیت‌الزهرا (س)» تا حسینه «ثارالله» و پیاده‌راه گذر فرهنگی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» بررسی شده است، تاکید کرد: به لحاظ استقبال عموم برای پیاده‌راه‌شدن و جذابیت آن برای زائران، نقشه و طرح خاصی در نظر خواهیم داشت و این مسیر را از لحاظ دسترسی و ترافیکی نیز بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: در این خصوص مسیر پیاده‌راه گذر فرهنگی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» را باید به‌صورت نقطه‌به‌نقطه بررسی کنیم.

شهردار کرمان نورپردازی ویژه در محل گلزار شهدا و اطراف مجموعه به‌خصوص کوه «صاحب‌الزمان (ع)» را نیز از برنامه‌های تدارک دیده شده در سالگرد سردار دل‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برای دیده‌شدن کامل فضا نیاز است کوه‌های اطراف با نورپردازی ویژه روشن و طراحی خاصی اجرا شود.

رامین امیر مداح، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز از برگزاری چندین جلسه در ستاد و کارگروه بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد و با اشاره به اینکه بخش زیادی از درخواست‌های مدیریت گلزار شهدا از طریق این کارگروه محقق شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون، برای اسکان موقت زائران و فراهم آوردن خدمات لازم و نوع سرویس‌دهی مواردی مطرح شد.

وی از تدارک راهنمایان گردشگری در سالگرد شهادت سردار دل‌ها در سطح شهر خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۲ مورد راهنمای گردشگری در سطح شهر، مجموعه پردیسان «قائم (ع)» و ورودی‌های شهر پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان به سرویس‌دهی چندین دستگاه اتوبوس و تاکسی برای این منظور اشاره و تصریح کرد: دو دستگاه اتوبوس به‌صورت ویژه برای این مسیر در نظر گرفته خواهد شد، به علاوه اجرای برنامه‌های فرهنگی در سالگرد سردار دل‌ها، از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیگیری می‌شود.

مهدی نیکویی، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز به اجرای طرح ترافیکی در کل مجموعه پردیسان «قائم (عج)» و گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: پس از گرفتن مصوبه شورای ترافیک، برای ساماندهی ترافیک در محدوده گلزار شهدا و تأمین پارکینگ در محل اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد در سالگرد مراسم سردار دل‌ها، بعضی از مسیرها برای تردد عابر پیاده بسته خواهد شد، ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع حادثه و برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده، لازم است طرح ترافیکی در ستاد بزرگداشت سردار دل‌ها بررسی و مجوز ترافیکی آن گرفته شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای مسیر کنار پیاده‌راه، محل استقرار موکب‌ها، تابلوها، بنرها، مبلمان شهری، المان‌ها و نورپردازی مجموعه طرح چیدمان و جانمایی مناسبی ارائه شود.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، مشاور فرهنگی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز تاکید کرد: مهمان‌های زیادی از سراسر ایران در مراسم سالگرد سردار دل‌ها حضور خواهند داشت؛ بنابراین، لازم است زائران مهمان به‌خوبی اسکان داده شوند.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی و نصب المان‌ها به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: لازم است از سمت ورودی‌های شهر به‌خصوص ورودی شهر از سمت جاده «زرند»، تابلوهای راهنما نصب شود.

محمدمهدی حمزه‌پور، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: بهتر است در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، کل خدمات روی نقشه راهنما آورده شود و به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت جذب گردشگر لازم است با اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری اتاق رایزنی و از همکاری این کمیسیون در زمینه‌های گردشگری کرمان در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 533092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.