آغاز کاشت ۵ هزار جعبه نشا گل‌های فصلی در آستارا

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندرآستارا از آغاز کاشت پنج هزار جعبه انواع گل‌های فصلی در پارک‌ها، بلوارها، میادین و لچکی‌های کوچک این شهر خبر داد.

شکوفه رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور زیباسازی فضای سبز شهری آستارا، از دیروز کاشت پنج هزار جعبه نشا انواع گل‌های فصلی از گونه‌های بنفشه و همیشه بهار در پارک‌ها، میادین، بلوارها و لچکی‌های این شهر آغاز شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد از نشا گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری و در ورودی شهر آستارا در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع تولید و مابقی خریداری می‌شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: سفارش خرید دو هزار اصله نهال زینتی از گونه‌های افرا سبز، توری، فوتونیا، یاس هلندی، برگ بو، لکستروم و کاج لاوسون انجام شده است و به زودی کاشت این نهال‌ها در فضای سبز شهری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون شخم زنی فضای سبز، هرس و بستن نهال‌های زینتی برای محافظت در مقابل باد و سمپاشی درختان برای مبارزه با آفات قارچ و شته در فضای سبز شهری آستارا در حال انجام است.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر آستارا ۹ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۶۷ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۳ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 533074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.