هشدار رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص کلاهبرداری پانزی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پانزی از دستگیری عامل کلاهبرداری پانزی که با ترفند سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی در سایت دیوار به آگهی " پانزی" با موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز و دریافت سودهای کلان برخورد کرده و با فرد آگهی دهنده تماس می‌گیرد که این فرد ادعا می‌کند اگر ۲۰۰ میلیون ریال به او بدهد بعد از یک ماه ۳۰۰ میلیون ریال دریافت خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: شاکی نیز فریب خورده و مبلغ مورد نظر را به فرد آگهی دهنده پرداخت می‌کند اما هنگامی که موعد دریافت سود سر می‌رسد فرد آگهی دهنده دیگر به تماس‌های شاکی پاسخ نداده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با انجام جستجوهای هوشمندانه و تخصصی خود هویت فرد کلاهبردار را به دست آورده و پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند که در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به شیب تند وقوع پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها گفت: افراد فرصت‌طلب و سودجو در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدا ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار جهت ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند که در این خصوص به شهروندان توصیه اکید می‌کنیم که به این گونه آگهی‌ها اعتماد نکنند.

کد خبر 533040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.