اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات مربوط به پلاک وسایل نقلیه

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات مربوط به پلاک وسایل نقلیه شامل مخدوش کردن، پوشاندن، دستکاری اعداد و ارقام و جابه‌جایی آن در تمامی محورهای برونشهری استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: از زمان اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ناشی از بیماری کرونا برخی از رانندگان برای فرار از قانون اقدام به پوشاندن و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود و یا دستکاری اعداد و ارقام آن می‌کنند.

وی افزود: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به پلاک وسایل نقلیه از ۱۰ آبان ماه در تمامی محورهای برون شهری استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این طرح با رانندگان خودروهایی که نسبت به نصب طلق مشکی بر روی پلاک خودروها، دستکاری در ارقام و اعداد، باز گذاشتن درب صندوق عقب و تغییر محل نصب پلاک اقدام برابر مقررات برخورد خواهد شد.

کد خبر 533013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.