عزم جمعی برای اتصال مترو به شبکه راه‌آهن سراسری

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با همکاری شهرداری و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط شش و یک شبکه متروی پایتخت به خطوط حومه‌ای راه‌آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.

به گزارش ایمنا، علی امام اظهار کرد: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل‌ونقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط شش که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش‌رو دارد، حدود سه کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهرری از خط یک مترو تهران به شبکه راه‌آهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند.

وی افزود: به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط شش، خط یک و شبکه راه‌آهن کشوری ایجاد می‌شود که باعث ارتقای سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هر چه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل‌ونقل عمومی تهران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط شش با ظرفیت پذیرش ۱۰ رام قطار اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط شش مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگن‌ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.

امام تصریح کرد: در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط شش، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط شش، یک و خط سراسری راه‌آهن آغاز شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 532991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.