مزین کردن شهر به نام و یاد شهدا

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین پروژه‌های مختلفی در سطح شهر با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به مناسبت‌های مختلف اجرا کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین پروژه‌های مختلفی در سطح شهر با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به مناسبت‌های مختلف اجرا کرده است.

وی افزود: با توجه به جایگاه والای شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، مجموعه مدیریت شهری برای حفظ جایگاه آنان و احیای یاد و خاطره شهدا اقدامات مختلفی انجام داده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در این راستا گام‌های زیادی برداشته است، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری این سازمان پروژه‌های مختلفی در زمینه حفظ جایگاه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اجرا کرده است که از جمله آن اجرای نقاشی دیواری است.

وی ادامه داد: نقاشی دیواری‌ها به عنوان یک پنجره شهری می‌تواند تأثیرگذار باشد و دستاورد اجرای نقاشی دیواری با عنوان شهدا یادآوری تلاش، ایثار، از جان گذشتگی و صبر و پایداری آنان می‌باشد که نسل حاضر باید با آن آشنا شوند.

قاسمی با بیان اینکه شهدا برای حفظ جان، مال، ناموس و وطن از جان خود گذشتند؛ از همین رو باید فرهنگ شهادت برای جوانان این عصر نهادینه شود و ترویج آن در دستور کار مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که برای شهدا در نیمه نخست سال جاری انجام شده اجرای نقاشی دیواری تمثال شهید جهانشاهی در شهرک کوثر بوده که مورد توجه و رضایت شهروندان و خانواده این شهید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دیوارنگاره تمثال شهید بابایی در محله شیخ آباد نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیباسازی شهرداری توسط هنرمندان قزوینی و با هدف حفظ یاد و خاطره این شهید اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به اجرای نقاشی دیواری در پایانه مسافربری آزادگان به عنوان یکی از پرترددترین پایانه‌های شهری قزوین اشاره کرد و گفت: در سال جاری، تصویر شهیدان بابایی، رجایی و سید آزادگان شهید ابوترابی بر روی دیوارهای پایانه مسافربری آزادگان نقش بست.

وی ادامه داد: اجرای نقاشی دیواری تمثال شهید ابراهیمی در چوبیندر نیز با هدف توزیع متوازن خدمات شهری و با هدف زیباسازی این ناحیه منفصل شهری توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین صورت گرفت.

قاسمی به فضاسازی شهری نیز در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر با رویکرد حفظ مقام شامخ شهدا اشاره و تاکید کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام مجموعه مدیریت شهری نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کرد که اجرای نقاشی دیواری تمثال شهدا در گلزار شهدا یکی از از این برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تمثال شهیدان حسن پور، رجایی، بابایی، لشگری و سید آزادگان ابوترابی بر روی دیوارهای گلزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس نقاشی شده است، به برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه موکب شفق با رویکرد دفاع مقدس برای احیای یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه موکب شفق در هفته دفاع مقدس یک رویکرد فرهنگی شاخص بود که توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با همکاری بسیج هنرمندان برگزار شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: این نمایشگاه مورد استقبال و بازدید شهروندان، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا قرار گرفت. در این نمایشگاه صحنه‌هایی از هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شد که هدف از آن آشنایی جوانان با حال و هوای آن ایام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی به دیگر اقدامات مهم این سازمان در این راستا اشاره و خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی المان هواپیمای شهید بابایی در مزار شهدا و ابتدای خیابان شهید بابائی، جانمایی مجدد المان شهید رجایی در ابتدای پل شهید رجایی واقع در انتهای بلوار آزادگان، نصب تابلوهای شهدا در مناطق و نواحی منفصل شهری از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در هفته دفاع مقدس بود.

قاسمی از تلاش مجموعه مدیریت شهری با موضوع شهدا و شهادت به عنوان یک اقدام خوب و تأثیرگذار یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به مسئولیت خود در برابر شهدا برای ترویج فرهنگ شهادت به خوبی عمل کرده و با اجرای این برنامه‌ها و انجام اقدامات لازم بخشی از تلاش و ایثارگری آن عزیزان را جبران کنیم.

کد خبر 532981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.