لزوم افزایش تجهیزات امداد و نجات در ارتفاع

معاون خدمات شهری شهردار قم با تأکید بر اینکه هم‌اکنون جزء پنج شهر بلندمرتبه کشور هستیم، گفت: یکسری تجهیزات امداد و نجات در ارتفاع در سال‌های گذشته برای سازمان آتش‌نشانی تهیه‌شده و نیاز به تقویت داشته که این موضوع در برنامه‌های سازمان قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در ارتفاع در تله سیژ، اظهار کرد: این خط تفریحی جدیداً نصب و راه‌اندازی شده است که باید برای موارد احتمالی، عوامل آتش‌نشانی در آمادگی کامل باشند.

وی با بیان اینکه پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم آموزش‌های لازم را برای برگزاری این‌چنین حوادث و مانورهایی دیده‌اند، افزود: تنها برای این مانور سه بار تمرین توسط نیروهای زبده و آماده آتش‌نشانی قم انجام‌شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم خاطرنشان کرد: یکسری تجهیزات امداد و نجات در ارتفاع در سال‌های گذشته برای سازمان آتش‌نشانی تهیه‌شده و نیاز به تقویت داشته که این موضوع در برنامه‌های سازمان قرار دارد.

ذاکرین با تأکید بر اینکه هم‌اکنون قم جز پنج شهر بلندمرتبه کشور قرار دارد، تصریح کرد: در این شرایط نیاز بوده تدابیر و تجهیزات مناسبی برای امداد و نجات در ارتفاع داشته باشیم که برنامه‌هایی برای افزایش این تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آمادگی پرسنل آتش‌نشانی ادامه داد: حفظ و تقویت آمادگی بدنی عوامل در برنامه ثابت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرار دارد تا پرسنل در کنار دقت نظر بالا و تجربه از آمادگی بدنی بهتری نیز برخوردار باشند.

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: خوشبختانه این مانور با مشارکت دستگاه‌های مرتبط مانند اورژانس، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، مدیریت بحران استان و شهرداری و پدافند غیرعامل استان به‌خوبی برگزار شد.

کد خبر 532940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.