توسعه متوازن شهرهای زنجان ضرورتی انکارناپذیر است

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان با تاکید بر لزوم توسعه متوازن شهرهای استان زنجان، گفت: نباید اجازه دهیم شهر یه صورت افسار گسیخته رشد کند؛ اندازه شهر باید منطقی باشد تا بافت‌های فرسوده از درون متحول شود.

رحیم توسلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای احیای بافت‌های فرسوده در زنجان باید در مسیر ساماندهی همه جانبه حرکت کنیم، اظهار کرد: ابعاد مختلف تسهیلات ساماندهی بافت فرسوده باید تعیین، زمینه سازی و تسریع شود.

وی افزود: اگر بافت‌های فرسوده مدیریت نشوند به بافت‌های غیر رسمی تبدیل می‌شوند، متأسفانه گونه بسیار مهمی از سکونتگاه‌های غیر رسمی، شهرهای بزرگ کشور را تهدید می‌کند و آن هم سکونتگاه‌های غیر رسمی منطبق بر نقاط روستایی اطراف شهر است؛ چرا که آن‌ها زمانی روستا بوده‌اند و به طور غیر رسمی توسعه پیدا کرده‌اند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای دو اسب تهدید جدی برای شهر زنجان است و روند ساخت و ساز در این روستا باید مدیریت شود گفت: در طرح جامع شهری زنجان روستاهای مستعد رشد برنامه‌ریزی نشده را داخل حریم شهر آوردیم تا نظارت‌ها در روستاها تشدید شود.

زنجان ظرفیت جمعیت‌پذیری بالایی دارد

وی با بیان اینکه زنجان از شهرهایی است که داخل محدوده خود ظرفیت جمعیت‌پذیری بالایی دارد، گفت: مشاور طرح جامع شهری، تا ۷۰۰ هزار نفر را برای جمعیت پذیری زنجان برآورد کرده است.

توسلیان تصریح کرد: در دهه ۷۰ شاهد افزایش محدوده شهرها بودیم، متأسفانه با دست خودمان وزن و ارزش شهر را به سمت بافت‌های حاشیه‌ای می‌بریم و غیر مستقیم القا می‌کنیم که این مناطق امتیاز بیشتری دارند و این باعث می‌شود تمایل مردم به بافت‌های جدید بیشتر شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان با تاکید بر لزوم توسعه متوازن شهرهای استان زنجان، افزود: نباید اجازه دهیم شهر افسار گسیخته رشد کند. اندازه شهر باید منطقی شود و تحقق این مهم باعث می‌شود تا بافت‌های فرسوده از درون متحول شوند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که ۵۱۱ هکتار آن در شهر زنجان واقع است.

کد خبر 532921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.