آغاز مطالعات جامع طرح تفصیلی محدوده حصار ناصری

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران گفت: مطالعات جامع طرح تفصیلی محدوده حصار ناصری(مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران) در راستای حفاظت بیشتر بناهای واجد ارزش تاریخی با همکاری میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفتح شادمهری اظهار کرد: در صدد هستیم با انجام مطالعات جامع محدوده حصار ناصری تا پایان امسال طرح مصوب و قانونی را برای حفاظت بیشتر از آثار در معرض خطر و حفظ هویت شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پس از انجام مراحل کارشناسی و مطالعاتی، این طرح، توسط کمیسیون ماده پنج شهرداری، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اداره کل میراث فرهنگی به تصویب خواهد رسید، افزود: پس از نهایی شدن روند اجرای طرح، می‌توان کاربری‌های فرهنگی و خاصی را برای احیا منطقه حصار ناصری به مالکان بناها پیشنهاد داد تا این بناها همچنان زنده و پویا باشند.

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخی از بناهای حصار ناصری هم اینک به دلایل مختلف خالی از سکنه هستند که می‌توان در این طرح این ابنیه را احیا و زمینه سکونت را در آن فراهم کرد.

شادمهری با بیان اینکه هم اینک افزون بر ۳۰۰ بنای ثبت ملی در شهر تهران وجود دارد که فاقد حریم قانونی هستند، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای ساخت و ساز در اطراف بناهای تاریخی می‌بایست یک پلاک از هر طرف (در مجموع ۵ تا ۶ بنای مجاور) استعلام نهایی را از میراث فرهنگی اخذ کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 532911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.