حمام ۲۵۰ ساله دمق به شهرداری واگذار شود

شهردار دمق گفت: مذاکرات اولیه با میراث فرهنگی برای واگذاری حمام قدیمی این شهر با قدمت ۲۵۰ ساله به شهرداری صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، مصطفی محمدی‌وند اظهار کرد: این حمام در محله پایین شهر دمق واقع شده و شهرداری تصمیم به مرمت این حمام را دارد تا بتوانیم سفره خانه سنتی تأسیس کنیم.

وی افزود: با توجه مطالعات صورت گرفته در شهر دمق، در بحث درآمدزایی شهرداری، شهرداری دمق در درآمد پوششی مانند عوارض مبلغ قابل توجهی دریافت نمی‌کند، بنابراین اجرای پروژه عمرانی امکان پذیر نیست.

شهردار دمق خاطرنشان کرد: در جلسات برگزار شده با اعضای شورای اسلامی، ایجاد کارخانه تولید بتن در شهر دمق از جمله اقدامات برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی است، در سنوات گذشته، شهرداران قبلی کارهای اولیه ایجاد کارخانه تولید بتن را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه مجتمع تجاری شهر دمق که سنوات گذشته توسط شهرداران قبلی آغاز شده، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، وی تصریح کرد: این مجتمع ۳۵ واحد تجاری دارد که برای ایجاد درآمد پایدار کمک کننده بوده و از جمله اولویت‌های شهرداری دمق است و پیش بینی می‌شوددر دهه مبارکه فجر بهره‌برداری برسد.

محمدی‌وند به حمام قدیمی این شهر اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با میراث فرهنگی برای واگذاری این حمام با قدمت ۲۵۰ ساله به شهرداری صورت گرفته است.

وی از پروژه‌های عمرانی دیگر نیز خبر داد و تاکید کرد: احداث پارک بانوان، پیش‌بینی مسیری برای دوچرخه سواری بانوان، افزایش مبلمان شهری، نور پردازی شهر و یکسان‌سازی نماهای ساختمانی شهر دمق از جمله پروژه‌های عمرانی در دست پیگیری است.

شهردار دمق افزود: با مذاکرات صورت گرفته با بخش خصوصی ۱۵ هکتار زمین برای تأسیس دامداری صنعتی اختصاص یافته است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 532897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.