تشخیص کرونا از طریق آزمایش تنفس ممکن شد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوعی دستگاه تنفس سنج قادر است تنها طی ۱۵ ثانیه بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان صحت دستگاه تنفس سنج برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و ۴۶ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) را مورد ارزیابی قرار دادند. ۲۳ نفر از این افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا و ۲۳ نفر دیگر به دلایل دیگر در ICU بستری بودند و به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.

محققان نمونه تنفس افراد شرکت کننده در مطالعه را روز اول، سوم، هفتم و دهم بستری بودن در ICU را جمع‌آوری کردند. دستگاه تنفس سنج ذکر شده غلظت بالایی از یک الگوی گاز را برای بیماران مبتلا به کووید -۱۹ تشخیص داد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان صحت این دستگاه ۸۸ درصد است، در حالی که صحت آزمایش‌های مولکولی ۹۹ درصد اعلام شده است؛ البته استفاده از دستگاه تنفس سنج بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از دیگر روش‌های تشخیص بیماری کووید -۱۹ است.

به گفته محققان، مشخص شدن نتایج آزمایش PCR مولکولی چندین ساعت زمان می‌برد، اما دستگاه تنفس سنج قادر است تنها طی ۱۵ ثانیه بیماری کووید -۱۹ را تشخیص دهد. به نظر می‌رسد که می‌توان در آینده از این روش برای تشخیص سریع بیماری کووید -۱۹ بهره برد، البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کد خبر 532890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.