قابلیت تشخیص تصادف توسط آیفون و اپل واچ

شرکت اپل احتمالا در سال ۲۰۲۲ میلادی قابلیت تشخیص تصادف را به آیفون و اپل‌واچ اضافه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اپل‌واچ یا آیفون در آینده می‌تواند به قابلیتی مجهز شوند که به طور خودکار پس از بروز تصادف با اورژانس و مراکز پزشکی تماس برقرار کنند؛ این ویژگی احتمالاً سال آینده میلادی در آیفون و اپل واچ‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ساعت‌های هوشمند اپل هم اکنون به حسگری مجهز است که افتادن ناگهانی افراد را تشخیص و به مراکز درمانی گزارش می‌دهد.

تاکنون قابلیت ذکر شده به برخی افراد درگیر تصادف کمک کرده است، اما شرکت اپل قصد دارد از قابلیتی کاملاً متمرکز بر تصادفات جاده‌ای با دقت تشخیص بالا تمرکز کند. شرکت اپل اولین شرکتی نیست که قصد رونمایی از این ویژگی را دارد، بلکه گوشی‌های پیکسل چهار و بعضی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث در اپ‌استور نیز عملکرد تقریباً مشابهی دارند. هنوز مشخص نیست که تشخیص تصادف در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل یک ویژگی نرم‌افزاری است یا اینکه از حسگر و سخت افزارهای جدید استفاده خواهد شد.

شرکت اپل در گذشته نیز اختراعاتی در این زمینه ثبت کرده است، برای نمونه در سال ۲۰۱۶ اختراعی با عنوان "تشخیص حادثه مراقبت و هشدار" را ثبت کرد، که طی آن سیستم قادر بود از نظارت بر سلامت و سایر حسگرهای داخلی در چندین دستگاه با هم استفاده کند تا سلامت کاربران را ارزیابی کند و نوع مشکل فرد را تشخیص دهد. اگر آیفون تغییر ناگهانی شتاب را تشخیص دهد و اپل واچ قادر نباشد ضربان قلب را تشخیص دهد، سیستم تشخیص می‌دهد که فرد دچار حمله قلبی شده است.

کد خبر 532888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.